Datamamma
Vet inte hur jag ska göra.
Önskar att jag hade råd med ett växthus men det är inte möjligt just nu.
Funderar på att köpa växthuset av armeringsplast som RUSTA säljer.
Tycker ni att jag ska köpa det i väntan på bättre ekonomi och använda det tills vidare.....eller är det lika bra att vara utan tills jag har bättre råd.
Alltså.....plastväxthus eller inget alls närmaste åren'??????
Åsa
gammelnalle
Personligen tycker jag nog att sässongen för att "börja" med växthus är över... (jag har nästan fullt i mitt redan) men jag kan ju ha fel...
MEN till hösten bör dom REA ut växthus... PASSA på då så att du har ett klart för nästa odlingssässong.
Och ett för "billigt" eller litet ger nog bara dåliga erfarenheter. Satsa på ett rejält....

björn
TeliaNet
ekonomi och ekonomi.
släng inte ut ca 300 på ett litet när du kan köpa ett stort beg. för under 1000kr.
Datamamma
Jag håller med!!
Men det verkar helt omöjligt att få tag i nåt billigt här runt i västerbotten.
Har du nåt bra tips kanske *ler*
Åsa
TeliaNet
kolla lokala anonnser i affären och i tidningar och sätt ut anonnser i blocket, lokalttidning och affären.
såg för några veckor sen ett 10kvm för 1000kr i grannkommunen sävsjö.
gammelnalle
Fasen vad ni i V-botten är aktiva.... är det månde osten....????

(Ligger ju på ostkusten.. wink.gif blink.gif wacko.gif )

Bygg själv (ja, du kan gott ta gubben till hjälp...) Betydligt billgare och du får (förhoppningsvis) som du vill ha det .

Tar tid ,JA men lyckan är ett egenhändigt byggt växthus... fullt med tomatplantor... och kirskål som står utanför och inte får komma in...
TeliaNet
bygga själv blir dyrare än beg. män det blir precis som man vill ha det. problemet kan vara att täta och sätta glas eller plastfönsterna.
har själv byggt ett litet och ångrar mig så, att jag inte gjorde det större. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon