Nu har jag TRE komposthögar utspridda i trägården efter att ha flyttat in o röjt sen förra året. Äger en varmkompost MEN va gör jag av det andra?
Vill ha lite ordning..varje gång vi klipper gräsmattan fyller vi ju upp en halv sån där grön nätbur.
Måste jag fixa med pallkragar o greja? Räcker det inte med att jag gör tre olika fack av dom gröna nätburssidorna??
Vill ha bort dessa högar överallt så fort som möjligt.
Använd annars det torkade gräsklippet i rabatterna som marktäckare. Behåller fukten i jorden och blir till näring. Börjar gräset bli mylligt är det bara att vända jorden och lägga på nytt.
Annars lägger jag gräsklippet på hallonen. Brukar skryta med en hallonhäck som är 2,5meter hög.
Funderar jag på att anlägga en ny rabatt eller odling någonstans, lägger jag gräsklippet där. Allt inunder dör och blir fuktigt, mjukt och lättarbetat.
Gräsklipp kan användas till det mesta om man inte vill göra slemkompost. Bara gräs i komposten gör den äcklig!
MariaS
Hej o tack för svar.
Det torkade? Har för mej jag läste att det skulle va jättefärskt för att näringen skulle komma ner i jorden? Eller du menar torkat när man ska ha det som marktäckare bara?
Tycker det ser så skräpigt ut bara o så flyger det hit o dit när det blåser.. men iofs kan man väl gräva ner det en bit o vända jord på som sagt..mycket gräsklipp blir d...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.