Full version: Liten fröpåse
e_sedell
Jag skulle vilja ha tag i en liten (typ 30 * 50mm) påse. Jag hade tänkt köpa pergamynkuvert, men jag har hittat 98 * 62 som minsta stolek. Påsen är tänkt som inner påse i en vanlig förpåse. Jag tycker det blir smidigare så med små frön. Påsen får gärna vara genomskinlig.
TeliaNet
tror jag sett en liten påse med återförslutning.
kolla med fiskeaffären.
LenaTuring
Tror att Slöjd Detaljer har små genomskinliga påsar. de har sida på nätet.
e_sedell
Tack för snabbt svar =)

Jag kollade just i slöjd-Detaljers katalog... Det fanns zip påsar som va ganska små, skulle faktiskt fungera. Enda haken är att de är av plast men det behöver ju inte vara något problem med vältorkade frön... Men jag vill hällst ha i papper, skulle skrivit det från början men glömmde det. Jag kollade inte igenom hela katalogen så det är möjligt att det finns.
Ullet
KOlla annars på Panduro, dom har en massa saker som eg. är till scrapbooking o jag tror små papperskuvert typ i smörgåspapper o syrafritt är nåt som borde finnas där.
echo
Hmm... tror Althea har fröpåsar i pergamyn. Fast de kanske är för stora? *kollar*

Storlek: 65x75 mm.

Kolla här:Althea
e_sedell
Jag kollade i panduros katalog och hittade bara zip påsarna där också...

Altheas påsar är ganska bra. Något stora, efterssom de ska fungera som inner påse. Bäst hitils... De jag söker sålde kaktussällskapet fröer på trädgårdsmässan.
Sylvia
Annars så säljer frimärksaffärer såna där "pergamyn"-påsar i olika storlekar, även mycket små.
e_sedell
Okej. Ska se om jag hittar någon affär som inte ligger allt för långt bort för på internet finns de tydligen inte (?).
e_sedell
Nu har jag hittat de minsta pergamyn kuverten som fins. 75 * 40. Nåja, inte så små som jag hade tänkte mig. Men det kan va bra att ha lite att vika av.

30kr för 100st + proto, men det bör inte vara så stor kostnad efterssom de är ganska lätta.

Tack för all hjälp!
jendah
var någonstans fanns de?

/Jennie biggrin.gif
e_sedell
Hos L.Gs frimärken i lindköping
jendah
tyvärr lite lågt bort för mig, tack iaf biggrin.gif
e_sedell
Jag bor ungefär 2 mil därifrån, men det blir ändå billigare att skicka via post. Men om det är något ställe man åker förbi så är det klart att det blir billigare.. rolleyes.gif
sanna
Om man tycker att det är kul med lite "hemslöjd" finns det många bra fröpåsemallar att hämta på nätet. Storlekarna kan man ju förändra själv, så att man får precis de mått man vill ha. Men det kräver ju lite klippande och klistrande/ tejpande som sagt, fast billigt blir det! Säg till om du är intresserad så ska jag se om jag har länkarna kvar!

Sanna
jendah
jag är intresserad iaf smile.gif

/J
sanna
Hejhej!

Här är en länk ---->
där du hittar mycket smått och gott.

Den andra påsmallen som jag brukar använda mest hittar jag inte just nu, men jag lovar att återkomma!

Sanna
jendah
KUL!

Tack wub.gif wub.gif

/J
Lina G
Birgitta i Mora på AOT forum har en jättebra fröpåse i sina album. Här kommer en länk: Fröpåse av Birgitta i Mora

Och en annan av Lisa H som jag dock inte har provat själv. Fröpåse av Lisa H

Lina G
sanna
Den här fröpåsen brukar jag använda själv. Fast jag har förminskat den och får i stället ut fyra fröpåsar på en A-4.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon