Tirre
Försöker lägga in en signaturbild i min profil, men får felmeddelandet "kan inte använda den här filtypen".

Men det är en .jpg-bild och det ska ju gå enligt instruktionerna?!

Vad gör jag för fel?

Tacksam för hjälp.
// Tirre
TeliaNet
öppna den i paint.exe och klicka på spara som; välj JPEG-format, döp den med annat namn.
om det inte funkar får du återkomma.
Tirre
Jobbar på Mac... Kan inte använda .exe...

Nåt annat förslag?
TeliaNet
mac kan jag inte utan och innan.
kolla storleken och prova att lägga in en annan bild från tex en bildsök på google.
ingrid på västkusten är macare om jag inte minns fel., du kan fråga henne.
eller kan du prova att lägga in ett operativsystem med uniprocessor free kärna, tex win xp.
Iza
Är det bara jag som saknar Ingrid på Västkusten, det är ett tag sedan jag såg till henne här.
Posse
CITAT (Tirre @ 17-06-2004, 11:54)
Jobbar på Mac... Kan inte använda .exe...

Nåt annat förslag?

Döper Mac'ar filer på samma sätt som PC'ar? Alltså med punkt följt av suffixet - i det här fallet JPG - i slutet av filnamnet? unsure.gif

Och du kanske kunde testa med en bild i något annat av de angivna filformaten. (.gif .jpeg .jpg .swf .png)
Tirre
Ja, den döper enligt samma metod.
Och det ÄR .jpg-bilder, från CD, det är just därför jag inte fattar varför det inte går!!?
Om bilden varit för stor, så skulle det väl stått det i felmeddelandet? Nu står det "filformatet fungerar inte", typ.

Får försöka få tag i nån mac-expert...
ThomasJ
Jag sitter i Mac.. smile.gif

Men jag har svårt att förstå vad ditt problem kan vara Tirre? Om filen är i jpg-format och slutar med .jpg skall det funka..

Kan du skicka bilden till mig? Så kan jag se om jag ser något fel på den..

/Thomas
TeliaNet
CITAT (Tirre @ 18-06-2004, 11:38)
Ja, den döper enligt samma metod.
Och det ÄR .jpg-bilder, från CD, det är just därför jag inte fattar varför det inte går!!?
Om bilden varit för stor, så skulle det väl stått det i felmeddelandet? Nu står det "filformatet fungerar inte", typ.

Får försöka få tag i nån mac-expert...

bilder fr. CD? har du provat att först lägga dem på hårddisken och låta odla.nu leta på hårddisken?
lte nackdelar finns det allt med mac, men fördelarna är så många fler.
ThomasJ
CITAT (TeliaNet @ 18-06-2004, 12:26)
lte nackdelar finns det allt med mac, men fördelarna är så många fler.

Finns inga nackdelar med mac!! wink.gif wink.gif

/Thomas
TeliaNet
jo de är inkompatibla och de är dyra och de saknar X86 core struktur.
men de är nästan virusfria och de har den bästa grafiken.
ThomasJ
CITAT (TeliaNet @ 18-06-2004, 12:32)

Det kan man ju diskutera.. wink.gif
Jag kan ju hävda att windows-maskiner är inkompatibla och inte bygger på Unix.. biggrin.gif

Allt beror på vad man vill använda sin dator till! smile.gif

Men denna tråd skall inte bli någon win-mac tråd, utan vi skall försöka hjälpa Tirre med varför de inte kan lägga in någon signaturbild..

/Thomas
KURT
CITAT (TeliaNet @ 18-06-2004, 12:32)

Bästa grafiken??? Jag tycker att de som verkligen jobbar med grafik fortfarande föredrar SGI maskiner.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon