Nu dyker de upp, årest första kull nässelfjärilar.

Vacker, eller hur!

Det är en riktig linslus jag träffat...
Jo, en till. Den här också:
Gossen Ruda
17-06-2004, 21:24
Tjusigt! Väldigt tidigt, brukar inte komma fram förrän i juli. Du har väl inte haft larver och puppor i växthuset?
*Felix matte*
17-06-2004, 21:45
Måste bara säga att jag är sååå imponerad av dina bilder
Sniglar, fjärilar, skalbaggar.... aldrig tidigare har jag sett dem på så nära håll

och så klart är bilden på gossen och snigeln storfavorit.
är ju lite rädd för småkryp
Hej!
Jösses vilka fina bilder du har i ditt album!! Önskar jag var lika duktig fotograf....... men jag lyckades inte ens skapa ett album här då jag försökte

och inte har jag ändå några så fina bilder att sätta in där! Får man fråga om du är "utbildad" fotograf?
Tycker själv att det är väldigt kul att ta bilder, men fotar nog hellre än bra
/Magda
Hannele
17-06-2004, 22:17
Nässelfjärilar ser man mer och mer sällan...?
Tack för era svar!
Magda, du frågar om jag är utbildad fotograf? *blir väldans mallig*
Svar: Nej.
Jag bar älskar att fota, och har gjort i stort sett i hela mitt liv. Jag "ser" bilderna, vet vad jag vill fota, men är inte alls särskilt duktig på kameror - och är för lat för att lära mig mera...
Ville lära mig framkalla en gång i tiden - men, men, det är det där med latmasken (som jag aldrig får med på bild).
Och så kommer digitalkameror, datorer, har en färglaserskrivare - lyckan är total!!!
Älskar både att fota och skriva.
Nej Ruda, jag har inget växthus - är ju "latmasken" nr ett.
Nässelfjärilar behöver brännässlor för att finnas. På de ställen där brännässlorna utrotas (händer det nånstans?) utrotas också nässlefjärilarna (och påfågelögat, och en hel del andra fjärilar och insekter).
Stor kram från amaira.