Kajsa
Såg ni jordlimpan från Burträsk? Det var annat än dom där 50-liters säckar vi släpar hem, och sedan bara vräka ut jord. Kerstin var det du som pratade i rutan i randig tröja? Vad fint ni hade gjort på campingplatsen, nu blir det nog fler trädgårdsjobb. Ja, det var trevligt, grattis. wub.gif
MRLINDELL
Gröna Rum börjar få ont om reportage ... saknade Jockmocksjocke ..
LenaTuring
CITAT (MRLINDELL @ 17-06-2004, 22:51)

Verkar som du tyckte något var fel i programmet eller?? rolleyes.gif
Tesa
Jösses..vad är detta....snart två timmar efter Gröna rum med Kerstin och nästan inga kommentarer...eller finns det nån annan tråd som jag missat???
Jag har god lust att anlägga en sån där limpa jag mé...är lite trött på min kompakta lera...
Det måste vara kul att va ett helt gäng "trädgårdsnördar"..... själv känner jag bara ett par stycken som har lika allvarliga symptom som mig själv...( dom har faktiskt värre.. rolleyes.gif)

CITAT

Vaddå då...de flesta kan väl odla det dom odlar däruppe i princip....det är inte alltid så kul att sitta och dregla över nåt fint och så kommer tillägget..."den går till zon 2 "...... huh.gif sad.gif
renate
Gröna Rum var jättebra i kväll,limjord skulle man ha.
Renate
tomas99
Jo men visst, gröna rum var bra.

MRLINDELL vill bara så osämja i forumet,Jockmocksjocke finns på cd numera. Så du behöver inte sakna honom.
andreas i uppsala
jaså det vill han wink.gif varför skulle han vilja det
TeliaNet
CITAT (tomas99 @ 18-06-2004, 09:10)
Jo men visst, gröna rum var bra.

MRLINDELL vill bara så osämja i forumet,Jockmocksjocke finns på cd numera. Så du behöver inte sakna honom.

vadå vill bara så osämja? ohmy.gif
hur kan du säga så utan belägg? jag håller defenitivt inte med om det.
"äpplet"är ju toppen rolleyes.gif
Fialotta
Missade Gröna rum unsure.gif
måste se reprisen...tur att det finns repriser smile.gif
Ewa L
Jag brukar också satsa på reprisen den missar jag inte gärna, speciellt den här gången när jag vet att "vår" Kerstin är med.
ThomasJ
CITAT (maudan @ 18-06-2004, 10:42)
Missade Gröna rum unsure.gif
måste se reprisen...tur att det finns repriser smile.gif

Du kan också se det på nätet.. biggrin.gif
Då kan man se om det hur många gånger som helst.. wink.gif

/Thomas
Helen i Piteå Zon 5
Jag tycker då att detta program var ett av de bättre från vårens avsnitt, alltid kul att se på trädgårdar från norr, önskar bara att det vore oftare. "Lökarnas" plantering ute på campingen såg jag i söndags, den kommer att bli jättefin då allt har vuxit upp, gillar skarpt deras användnig av armeringsjärn, det är ett användbart och billigt material i trädgården. För dom som inte vet, men är intresserade av att veta så är Bosse (han med "roddisarna") STA:s nya ordförande för Övre Norrlandskretsen. / Helen
Cilla
Första gången jag såg Gröna Rum på TV - vad kul det var! Intressant att se både limpan, Kerstins odlingar, odlargrupper och annat. Kul projekt Kerstin!

Odling i högre zoner än där man själv vistas tycker jag ger en hel del hopp och matnyttig information. Jag ska ta hand om mina rhododendron bättre nu när jag får tid. Kan mer ovanliga sorter växa i zon 5 måste jag kunna klara åtminstone desamma här i zon 3 tänkte jag efter programmet.
Kajsa
Någon som minns vad det var för sort på buxbommen den skulle vara ett säkert kort för oss med knepiga vintrar?? Tycker också om att man visar härdiga växter, halva Sverige behöver det. biggrin.gif
KURT
CITAT (Kajsa @ 18-06-2004, 14:54)
Någon som minns vad det var för sort på buxbommen den skulle vara ett säkert kort för oss med knepiga vintrar?? Tycker också om att man visar härdiga växter, halva Sverige behöver det. biggrin.gif

Buxus sempervirens 'Polar'

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=9662
Ullet
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 18-06-2004, 14:22)
Jag tycker då att detta program var ett av de bättre från vårens avsnitt, alltid kul att se på trädgårdar från norr, önskar bara att det vore oftare. "Lökarnas" plantering ute på campingen såg jag i söndags, den kommer att bli jättefin då allt har vuxit upp, gillar skarpt deras användnig av armeringsjärn, det är ett användbart och billigt material i trädgården.

Jag hörde av Kerstin att du var nere på deras plant/växtdag, hon hade tänkt presentera oss för varandra men allt annat hann i vägen. Hittade du ngt kul där? Själv investerade jag stort i både bergsvallmo (Lingholm) o stockrosor av allehanda slag. smile.gif smile.gif
Bor granne, nästan iaf, med en av "lökarna" o det är en fröjd att gå förbi det huset.... laugh.gif
Helen i Piteå Zon 5
Men vad synd att vi inte fick träffas, men nästa gång så....
Jo, jag fyndade massor, 1 uppstammad vita vinbär, stockrosor, hibiscusar som ska vara vinterhärdig, gräs, m.m. det var så mycket att jag inte minns allt. De flesta av mina fynd kom från Kerstin + de övriga "lökarna", vi hade en egen liten plantbytarträff hemma hos henne, så jag fick träffa ganska många, vi hade supertrevligt. Vi kom lite sent till själva plantförsäljningen så mycket var redan slut då, vi började vår resa hos Rydlinge och där inhandlade jag 1 Malus "Tina", gräs, skobandsolrosm.m. Vi var 5 personer i bilen och alla lika "tokiga", du skulle ha sett vår packning då vi skulle hem!!!!! / Helen biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon