Kakaduan
Efter åtta års klippande och hackande för hand har jag äntligen fått tummen ur och skaffat en kompostkvarn (som dessutom var mycket billigare än jag trott)!
Åååh, vad suveränt! Roligt var det också (fast det kanske är nyhetens behag). Borde köpt en för länge sedan - komposthögen blev bara en bråkdel så stor som den brukar bli.

Hej hopp från en som går och fryser!

Kakaduan
KURT
ÄR DEN VÄLDIGT HÖDLJUDD?
Kakaduan
Nej! Absolut inte - jag trodde den skulle bullra rejält, men icke! På maskinen står det att den avger 108 dB. Började köra med hörselskydd på, men efter en stund åkte de av för att det var varmt. Kanske dumt, men jag tyckte inte alls att den lät särskilt mycket.

Kakaduan
Hannele
Grattis! Jag har också funderat... men nu blir det inga komposthögar hos oss. Jag tänker inte samla något mer, utom fruktrester, potatisskal och gräsklipp i den lilla komposten.

Allt ogräs, fjolårsperenner, trädkvistar och liknande samlar jag direkt i sopsäcken och åker regelbundet och ofta till Återvinningsstation i stället. Inget hästjobb längre... Det tar ju sin tid att även sortera dagstidningar, kartonger, burkar också... blink.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon