abborrmaster
Jag undrar nu, vad är det för....frukt? jag har sått?

Den ser liite ut som en jordnöt, men det e det inte. Utseendet liknar mest en bajskorv från en räv fast mindre rolleyes.gif det e altså ett skal som är mörkbrunt. Inuti är det som en stång med något kladdigt som smakar somen blandning mellan fikon och fransk nogat (godis godis), och i de är det tre fyra kärnor eller något sånt per stång, och de tänkte ju ja då så.. Vilket jag oxå gjort! Vad är det?

/Simon
Ina
Johannesbröd???????? ...kanske.... huh.gif
*Felix matte*
CITAT (abborrmaster @ 29-01-2003, 20:13)
Den ser liite ut som en jordnöt, men det e det inte. Utseendet liknar mest en bajskorv från en räv fast mindre rolleyes.gif det e altså ett skal som är mörkbrunt. Inuti är det som en stång med något kladdigt som smakar somen blandning mellan fikon och fransk nogat (godis godis), och i de är det tre fyra kärnor eller något sånt per stång, och de tänkte ju ja då så.. Vilket jag oxå gjort! Vad är det?

/Simon

Nu får du väl hejda dej Simon!
Här skrattar jag så tårarna rinner.
" bajskorv från räv - fikon och Fransk nougat!!!!!!"
och jag som just stoppat in en Spansk nougat ur Paradisasken. laugh.gif laugh.gif
Ina
Jag har marmeladkulor från Fazer..... undrar vad det är för djur som varit framme då!!!
*Felix matte*
CITAT (Ina @ 29-01-2003, 21:58)
Jag har marmeladkulor från Fazer..... undrar vad det är för djur som varit framme då!!!

Kanske renar - Tror att de har kulor tongue.gif laugh.gif biggrin.gif

PS. Ina - Har du adresser till bra smajlissidor? ser att du har rullande roliga. DS.
abborrmaster
www.mysmilies.com

Hehe.... Johannesbröd? Var kan man få mer info om de smaskiga bajskorvarna???

/Simon
Åsa, mälardalen zon 2
Det här är informationen frukt och gröntfrämjandet har om Johannesbröd:

http://www.fruktogront.se/produkter/asp/pr...kter.asp?ID=276

Är det inte den växten prova söka bland frukterna och grönsakerna på Frukt och gröntfrämjandets hemsida. (Finns högst upp till vänster i menyn.) Det går även bra att söka i produktregistret.

http://www.fruktogront.se/
abborrmaster
japp!!! Johannesbröd var det!!!

mmm.... bajskorvar!

/Simon
Tyr
Jag tror åsnor gillar fröna från denna växt
abborrmaster
fröna väger alltid typ 0.2 gram eller nåt sånt sant egypterna använde det för att väga guld eller nåt sånt...

I vilket fall, johannesbröd e det nog inte utan snarare tamarind!

/Simon
Louise i Göteborg
Är det inte dessa frön som ligger bakom viktbegreppet 'karat'.....
abborrmaster
CITAT (Louise i Göteborg @ 09-02-2003, 12:11)
Är det inte dessa frön som ligger bakom viktbegreppet 'karat'.....

presis så!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon