Full version: Bara regn......
Näcken
NU har det regnat till och från i en vecka. unsure.gif
Så växer allt, framförallt ogräset. Nu får det SLUTA, jag vill ut och jaga ogräset utan regnställ och snart börjar semester............. wink.gif
gammelnalle
CITAT (Näcken @ 19-06-2004, 10:47)
Så växer allt, framförallt ogräset. Nu får det SLUTA, jag vill ut och jaga ogräset utan regnställ och snart börjar semester............. wink.gif

men hallå!!!!

Nog tål väl Näcken lite väta???? värre är det för oss med päls...

laugh.gif biggrin.gif

sen behövs vattnet för grundvattnet äe fortfarande lågt i nästan hela Sverige..

håll ut...
Hannele
CITAT (Näcken @ 19-06-2004, 10:47)
Så växer allt, framförallt ogräset. Nu får det SLUTA

Nej, det är fruktansvärt torrt, vi har haft 3 torra somrar nu...
Lågt grundvatten ger höga elpriser. wacko.gif
Fisan
Vad jag kommer i håg har juni varit ganska blöt o kall de senaste åren...
Sen kommer värmen o torkan i juli o augusti. tongue.gif

Men jag håller tummarna för sol o värme på midsommar iaf! biggrin.gif
TeliaNet
efter regnet kommer solen - väntar med er biggrin.gif
andreas i uppsala
Här skulle ddt har regnat hela morgonen, hela dagen och hela kvällen, men det kom inget biggrin.gif. Det var varit 18-19 och sol hela dagen biggrin.gif Får se om det blir något regn i morgon , eller ska SMHI har fel igen?
renate
ohmy.gif Här har det ösregnat hela dagen,så inte ens hunden ville går ut det växer så det knaker,nu ser det ut att en liten blygsam sol vill titta fram.Temp.stiger genast från 7°till 9°,nu får jag skicka inlägget snabbt innan nästa regnet kommer.
Renate
andreas i uppsala
Renate, här skiner solen:P och det är just nu kl 17:50 17 grader tongue.gif. Ingen riktigt sommarvärme men just nu varmast i landet. USh vilket hemsk klimat vi har. Trots det blommar bl.a lavendeln biggrin.gif

Nästa vecka ska det bli bättre smile.gif
*Felix matte*

19 plusgrader, vindstilla....Äntligen!!!
Det gäller att ta vara på varje minut, man vet aldrig när det kommer snö igen tongue.gif
yla
14,7 plusgrader klockan 20,42
de e väl inte illa
skulle ha regnat hela dagen men va en jättefin dag på kullen o jag klippte
gräsmattan o va sååååååååå duktig hihi
har gått utan jacka hela dagen rolleyes.gif
jag tycker vädret e bra
men lite varmare kan de få bli till missommar rolleyes.gif
andreas i uppsala
felix matte, det lär dröja tongue.gif Jag vet inte när ni får snö men här kommer den i november-december, och den riktiga kommer i mitte-slutet av december.

Nu ska vi inte prata om det.

Det här vädret är hemskt!! Långt kallare än normalt. Var är värmen? wacko.gif
Catarina
Här i Göteborg har det varit under tio grader hela dagen...regn och rusk! Men...vi har haft fint ganska många dagar sedan början av maj så lite gråväder kan vi stå ut med.sleep.gif

Pratade med min mor på Värmdö i Stockholm som sa att idag hade de, för första gången på hur länge som helst, varmt och fint väder. biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (andreas i uppsala @ 19-06-2004, 21:26)
felix matte, det lär dröja tongue.gif Jag vet inte när ni får snö men här kommer den i november-december, och den riktiga kommer i mitte-slutet av december.

Nu ska vi inte prata om det.

Vi fick några flingor i förrgår kväll tongue.gif sad.gif
"den riktiga" kommer hos oss i nov-dec.... olika från år till år.
Det har hänt att vi haft nästan snöfritt till jul biggrin.gif

Nej nu ska jag inte prata mer om det.... får ta en svalkande glass istället laugh.gif
andreas i uppsala
glas nu? wacko.gif du är komstig felix matte tongue.gif Det är ju iskallt ute sad.gif Kan inte äta glass sad.gif Jag har fått en speciell tandställning som drar dra upp min kommande tand som lutar inåt åt tungen. Tanläkaren limmade fast en jättevass spik på insidan att den lilla tanden och en på tanden precis ovanför, på utsidan av den. Sen så har jag nu ett gummibands som sitter där och ska dra upp den. jag ska ha den i en månad. Nu är hela munnen förstörd.tandkötten på vänster sida är mört och tungan är helt förstörd av den vassa skruven sad.gif. Nu lever jag på soppa när de andra käkar grillat sad.gif sad.gif Jag ser verkligen fram emot dagen då jag kan äta fast föda och att kunna prata igen utan att få hela munnen uppriven.

Envis som jag är så sitter jag nu och försöker äta godis tongue.gif

jag är avundsjuk på alla fastföda ätare:P tandläkaren sa aldrig något om att jag inte kan käka vanlig mat sad.gif Just nu ser det ut som att hela frankrikeresan är förstörd. Vad tusan ska man göra i frankrike förutom att äta gott wink.gif
*Felix matte*
Har du också ett band från ståltråden (spiken)... band som går runt nacken?
Inte vara sååå ledsen... det finns ju hur många goda soppor som helst.
Jag har recept till en jättegod med bl.a. köttfärs och nudlar tongue.gif
Copycat
Andreas, ta kontakt med din tandreglerare direkt på Måndag morgon. Det är INTE meningen att du ska riva sönder dig i munnen. Javisst kan det göra ont, alldeles så förbaskat också, men inte p.g.a. köttsår i munnen. Det finns ett speciellt silicon som man kletar på det vassa så det känns mjukt igen. Jag lider med dig, hoppas att det ordnar sig. En liten tröstkram till dig wub.gif
Exotic
Huuueddamig 7 grader kl 23 23, är det någon som skojar med oss sad.gif
Så nu får det vara nog, regn på natten & sol på dagen smile.gif laugh.gif biggrin.gif det är vad jag önskar mig. smile.gif
alex
CITAT (andreas i uppsala @ 19-06-2004, 22:03)
glas nu? wacko.gif du är komstig felix matte tongue.gif Det är ju iskallt ute sad.gif Kan inte äta glass sad.gif Jag har fått en speciell tandställning som drar dra upp min kommande tand som lutar inåt åt tungen. Tanläkaren limmade fast en jättevass spik på insidan att den lilla tanden och en på tanden precis ovanför, på utsidan av den. Sen så har jag nu ett gummibands som sitter där och ska dra upp den. jag ska ha den i en månad. Nu är hela munnen förstörd.tandkötten på vänster sida är mört och tungan är helt förstörd av den vassa skruven sad.gif. Nu lever jag på soppa när de andra käkar grillat sad.gif sad.gif Jag ser verkligen fram emot dagen då jag kan äta fast föda och att kunna prata igen utan att få hela munnen uppriven.

Envis som jag är så sitter jag nu och försöker äta godis tongue.gif

jag är avundsjuk på alla fastföda ätare:P tandläkaren sa aldrig något om att jag inte kan käka vanlig mat sad.gif Just nu ser det ut som att hela frankrikeresan är förstörd. Vad tusan ska man göra i frankrike förutom att äta gott wink.gif

Väldigt tråkigt det där med tandställningen, men som ett svar på din fråga på vad man kan göra i Frankrike förutom att äta gott är att: TA STICKLINGAR AV EXOTER!!

Jag har också haft tandställning och hade också väldigt ont i början. Det var bl.a. två vassa kanter i fästena längst ut i höger och vänster hörntänder som gjorde att jag fick ont. Det var ändå inte det som gjorde väsrst ont för mig, utan det var att det var en stor fjäder, populärt kallat
"musfälla" bland mina dåvarande klasskamrater, som försökte trycka rätt tänderna(missförstå inte detta nu, det var inte klasskamraterna som försökte trycka rätt tänderna biggrin.gif ). Det var även jobbigt att inte kunna äta fast föda i början vilket jag snart kunde, så jag tror nog att du kan äta fast föda i Frankrike ändå, bara du gör något åt den vassa taggen, spiken eller vad det nu är.
andreas i uppsala
Den lilla skruven har rivit sönder hela tungan. Kan knappt prata längre. Som tur är så ska den bara sitta på en månad. Jag har pratat med tandläkaren men de sa att jag skulle vänta wink.gif säg det till min tunga sad.gif Tandköttet ska bli bättre det vet jag, men tungan sad.gif den ser inte kul ut.

Jag förväntade mig att tandköttet skulle ta stryk men inte munnen.Det sa de ingenting om.

Jag förväntar mig att kunna käka fast föda och få känna smaken av mat,godis,mjölk etc när tanden drar åt vänster ut från kinden. Då kommer nog tungan få vara fred igen och då ska det gå att äta normalt igen.

Åh, vad längar till jag kan tjänana smaken av mat, matglad som jag är smile.gif tongue.gif. Det är en plåga att vara tvungen att se på när de andra käkar mumsig vanlig mat, medan jag själv enbart kan käka vissa soppor och snabbmakaroner med extra mycket smör på. Ser fram emot den stunden biggrin.gif biggrin.gif
*Felix matte*
Usch vad trist att du ska ha så ont... Inte skall väl något sitta så du river sönder tungan.
Be att få komma och visa upp hur det ser ut så de kanske kan fixa till det bättre. Det är inte bra att ha sår i tungan alltför länge.

Gräddglass med mosade jordgubbar kanske du kan få i dig. wink.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon