Expressen skriver bl.a.
http://www.expressen.se/index.jsp?d=112&a=148711#ned--------------------------------------------------------------------------------
Den oväntade attacken inträffade under David Bowies konsert i Oslo sent i går kväll.
De tusentals fans som stod nedanför scenen blev vittnen till hur Bowie mitt under en låt träffades av ett föremål som kastades upp från publikhavet.
Konserten hade precis börjat, men Bowie klarade inte av att fortsätta utan vek sig dubbel och började vrida sig av smärta.
Föremålet visade sig vara en godisklubba - som satt fast ordentligt i ögat.
"Jag ska hitta dig"
En av hans medhjälpare rusade fram på scenen och fick hjälpa honom att dra bort den.
Enligt vittnen blödde han kraftigt från ögat.
Den rasande artisten slet snabbt åt sig mikrofonen och skrek ut i publikhavet:
- You fucking wanker! You little fucker!
Sedan fortsatte han att läxa upp gärningsmannen från scenkanten med en lång rad svordomar.
- Och så gömmer du dig i folkmängden, ditt jävla lilla svin. Men jag ska hitta dig.
Händelsen i Norge i går kväll kunde ha fått allvarliga följder för David Bowie.
Har bara ett öga
Sedan tidigare har han starkt nedsatt syn på sitt vänstra öga. Skadan fick han som 13-åring i samband med ett slagsmål i skolan.
- Jag har bara ett öga, vet du. Din jävla idiot. Lyckligtvis träffade du fel. Du har bara gjort mitt vänstra öga mer dekorativt än det var förut, sa han.
David Bowies skivbolag Sony ville i natt inte kommentera händelsen.