Caprice
Undrar bara: Hur sjutton kan man kasta en godisklubba på någon ??

Dessutom hade David Bowie oturen att få pinnen rätt in i ögat.. sad.gif

Om man inte gillar en artist, varför då betala för att gå och se denne..?
Det finns verkligen korkade människor..!! mad.gif

Hände igår på konserten i Oslo...

Caprice
renate
Hålla med dig, hur kan människor bära sig åt och kastar saker på folk,hoppas han eller hon blev utslängt. mad.gif
Renate
Christoffer
Fruktansvärt! Klarade sig hans syn?
gammelnalle
var hittar jag uppgifter om detta?? sökte på google: david Bowie oslo öga, men fick inget napp.
Aftonbaldet verkar inte heller ha det på sin site...??
gammelnalle
Expressen skriver bl.a.

http://www.expressen.se/index.jsp?d=112&a=148711#ned
--------------------------------------------------------------------------------
Den oväntade attacken inträffade under David Bowies konsert i Oslo sent i går kväll.
De tusentals fans som stod nedanför scenen blev vittnen till hur Bowie mitt under en låt träffades av ett föremål som kastades upp från publikhavet.
Konserten hade precis börjat, men Bowie klarade inte av att fortsätta utan vek sig dubbel och började vrida sig av smärta.
Föremålet visade sig vara en godisklubba - som satt fast ordentligt i ögat.

"Jag ska hitta dig"
En av hans medhjälpare rusade fram på scenen och fick hjälpa honom att dra bort den.
Enligt vittnen blödde han kraftigt från ögat.
Den rasande artisten slet snabbt åt sig mikrofonen och skrek ut i publikhavet:
- You fucking wanker! You little fucker!
Sedan fortsatte han att läxa upp gärningsmannen från scenkanten med en lång rad svordomar.
- Och så gömmer du dig i folkmängden, ditt jävla lilla svin. Men jag ska hitta dig.
Händelsen i Norge i går kväll kunde ha fått allvarliga följder för David Bowie.

Har bara ett öga
Sedan tidigare har han starkt nedsatt syn på sitt vänstra öga. Skadan fick han som 13-åring i samband med ett slagsmål i skolan.
- Jag har bara ett öga, vet du. Din jävla idiot. Lyckligtvis träffade du fel. Du har bara gjort mitt vänstra öga mer dekorativt än det var förut, sa han.
David Bowies skivbolag Sony ville i natt inte kommentera händelsen.
*Felix matte*
LIGISTER! det är vad de är som gör sånt mad.gif
Verkligen otäckt! Tur i oturen att han inte miste synen helt.
andreas i uppsala
AJ! Lite ovanligt att använda godisklubbor som vapen. Varför gjorde han/hon så?
gammelnalle
Personligen tror jag inte att personen som gjorde denna missgärning var ute för att skada Ziggy Stardust -David Robert Jones - eller David Bowie som han har som artistnamn.
Snarare ett missriktad försök att nå just hans uppmärksamhet.

Ni skulle bara veta vad idolerna kastar upp på scenen....

men ett mjukisdjur eller ett par trosor (!!!) tar inte lika illa om den nu skulle träffa personen...

men lika dumt var det ju för det... man bör tänka först...

en s.k. "björntjänst" sleep.gif sleep.gif (undrar just om det uttrycket har något med mig att göra... wacko.gif blink.gif wink.gif )
adrian
Det finns alltid idioter som gömmer sig bakom andra och bara vill jävlas.. mad.gif

En del växer aldrig upp... sad.gif
Tesa
Kanske blev det bara väldigt, väldigt fel med tanke på vad klubba heter på norska..."kjaerlighet på pinn"...så kanske tanken var nåt helt annat än att skada....
pejahren
För eventuellt intresserade hittar ni en intervju med den som ägde klubban här: Dagbladet
alex
Hm... Verkar som hon som gjorde det inte gjorde det med flit. Enligt en intervju i dagbladet så hade hon varit David Bowie fan sen hon var 12 år och sett honom live 8 gånger...

Hon träffade som tur var fel öga(det som redan var skadat, sen David skadades i ett slagsmål när han var barn)...

Som Tesa sa: Kanske blev det väldigt fel, med tanke på vad klubba heter på norska..."kjaerlighet på pinn" wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon