Full version: Köpa beg Volvo 245?
Eva Swahn
I mitt envisa letande efter begagnad bil hittade jag denna annons:

http://www2.blocket.se/view/2714808.htm?l=...l=0&c=1&city=12

tongue.gif
gammelnalle
menar du allvar???

tongue.gif tongue.gif tongue.gif

det enda som var bra var väl priset....

jag vet dessutom inte vad en omregistrering kostar...

och MYCKET fanns att Göra(n)... för rätt Person...

annars är 245 en mycket bra bil för trådgårdsodlare och husdjursägare...

björn
TeliaNet
nja det är väl en förgasarmotor och de drar både mer bränsle och de är trötta.
i övrigt är det lätt att få tag i reservdelar.
Catarina
laugh.gif laugh.gif Bästa annonsen jag sett på blocket!! laugh.gif laugh.gif
Fisan
Akta dig, Eva! En omreggning kan få en del obehagliga konsekvenser...
Om du promt vill ha Volvo, kolla nån 745 istället. Även den en tålig o rymlig bil.

Lycka till med dina biläventyr! smile.gif
Hannele
Volvo 245 från 90-talet med grön bensin skulle jag köpa, går säkert...som en traktor.
MRLINDELL
Halva tiden på verkstaden ...
TeliaNet
745+945 är tunga som containrar och bör undvikas.
växlar med en sån gör man vid 3500 rpm.
skaffa en liten rymlig lätt bil som har billiga reservdelar och där man kan få service med delar utan beställning.
gammelnalle
Har själv haft gamla häckar... var bl.a. på resa Danmark-Tyskland-Holland- England-Irland-England. med en 15 år gammal Volvo som gått 33.000 mil...minst. !!
Visst måste man kunna skruva lite själv..men med dessa gamla bilar GÅR det att meka själv. Annat är det med nya bilar:

En god vän , som jag beklagade mig för om mina bekymmer berättade:
"När jag kom på motorvägen mellan Kastrup och Lund tvärstannade bilen utanför Malmö och jag fick ta bärgningsbil till verkstaden, min bil är är knappt 3 år, och den har stått på verkstad ÖVER en vecka, de hittar inte felet...."

sleep.gif sleep.gif sleep.gif så var så goda... välj själva. En relativt ny bil kan också gå sönder...

OM jag hade 150.000 :- (vilket jag aldrig lär få ihop...) som jag fick göra vad jag ville med... inte köpte jag en NY bil inte...

Men visst är det tur att ni finns ni som vill lägga era pengar på bilar. Det skapar nya arbetstillfällen...

Vi skattesmitare (som inte röker wacko.gif ) som inte har råd med nya bilar får nöja oss med sämre bilar....
andreas i uppsala
tänk på att oljepriserna snart kommer stiga till hiskliga nivåer. Oljan lär ta slut om bara 25-75 år, så det är nog bäst att köpa en som drar LITE, eller en hybrid.

Ska man ha en gammal bil ska man vara rik och ha råd att slösa tongue.gif Det kan bli en framtida statusgrej tongue.gif
Annelie
CITAT (Eva Swahn @ 19-06-2004, 12:50)
I mitt envisa letande efter begagnad bil hittade jag denna annons:

http://www2.blocket.se/view/2714808.htm?l=...l=0&c=1&city=12

tongue.gif

Hihihihihi... hade ju passat dig som handen i handsken! Eldflames!! Det du! laugh.gif
Inga från Närke
Jag har en Opel Omega -92 till salu. Besiktad u.a efter ombesiktning. Automatlåda, blå gått ca 18000 mil. Inte mycket rost, har stått i garaget hela vintern. Pris: 12000:-. Rymlig koffert bensinsnål.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon