Full version: Bilder i inläggen
Sollan
Jag måste gny lite... Jag har ett segt telefonmodem och när det läggs in bilder i inläggen så tar det tid att visa dem. Skulle vilja föreslå att man lägger in bilderna i album så får de som vill titta gå in där. Tack på förhand.
/sollan
Posse
CITAT (Sollan @ 19-06-2004, 14:01)
Jag måste gny lite... Jag har ett segt telefonmodem och när det läggs in bilder i inläggen så tar det tid att visa dem. Skulle vilja föreslå att man lägger in bilderna i album så får de som vill titta gå in där. Tack på förhand.
/sollan

Jag kör också telefonmodem... och visst kan det "bli lite mycke" ibland om det är bilder i varenda inlägg på en eller flera sidor i en tråd, men i allmänhet störs jag inte. Och det går väl att strunta i att vänta på att bilderna ska laddas ner. unsure.gif

Men det har irriterat mig när användare haft bilder med som en ständig slags signatur även i sin inläggsruta. (F.ö. tycker jag att rena textsignaturerna är tämligen överflödiga och tröttande också.)
jendah
Förslag: skaffa Opera (finns gratis version att ladda ner). där finns en liten fin icon att trycka på om man inte vill ladda ner bilder på en sida - och som man sen kan trycka på igen om man tycker det verkar intressant och vill ha bilderna biggrin.gif
Och så blir man av med dessa evinnerliga pop-ups i Opera - som tack och lov inte verkar finnas på Odla.nu... eller gör de det?

/Jennie smile.gif
andreas i uppsala
Förslag: skaffa bredband eller ADSL. Det går mycket snabbare då tongue.gif
jendah
CITAT (andreas i uppsala @ 19-06-2004, 14:24)

Är ett ännu bättre förslag ja - om man använder det tillräckligt och vill lägga ut pengarna, för det kostar ju en del smile.gif

Jag skulle aldrig klara mig utan bredband/ADSL nu... men alla är ju inte lika beroende rolleyes.gif wacko.gif

/J smile.gif
Cilla
Ursäkta ni som har modem - jag tillhör dem som gärna "talar med bild" direkt i inläggen. Hoppas att det fungerar för er att hoppa till något annat när bilderna börjar rullas upp!

Jag har också jobbat med modem länge, särskilt utanför Sverige, och vet hur tradigt det är att vänta. Men förr kunde man inte hoppa ifrån en bild som började rullas upp, jag hoppas man kan det nu.
Ralf
/sollan

Jag vet inte vilken WEB-läsare du har men jag föreslår att du helt enkelt stänger av bildinläsning i din web-läsare.
I Microsoft Internet Explorer klickar du på ordet ”Verktyg”, sedan väljer du fliken ”Avancerat” längst till höger. Där rullar du ner till avdelningen ”Multimedia” och bockar av rutan ”Visa bilder”. Detta alternativ finns just för att du skall kunna själv välja om du vill se bilder eller inte!!! När du nu laddar en sida visas inga bilder men du kan med hjälp av höger mus-knapp välja om du vill se bilden eller inte!

Så tekniskt finns lösningen för dig själv! Du bestämmer själv! smile.gif

Annat alternativ
är att trycka på det röda krysset, då stoppas inladdningen av sidan.

Desa två lösningar har i princip funnits på alla web-läsare.

Jag hoppas att du hittar annars kan jag illusterar detta inlägg med ja just det, bilder smile.gif
Posse
CITAT (Ralf @ 19-06-2004, 17:33)
/sollan

Jag vet inte vilken WEB-läsare du har men jag föreslår att du helt enkelt stänger av bildinläsning i din web-läsare.
I Microsoft Internet Explorer klickar du på ordet ”Verktyg”, sedan väljer du fliken ”Avancerat” längst till höger. Där rullar du ner till avdelningen ”Multimedia” och bockar av rutan ”Visa bilder”. Detta alternativ finns just för att du skall kunna själv välja om du vill se bilder eller inte!!! När du nu laddar en sida visas inga bilder men du kan med hjälp av höger mus-knapp välja om du vill se bilden eller inte!

Så tekniskt finns lösningen för dig själv! Du bestämmer själv! smile.gif

Annat alternativ
är att trycka på det röda krysset, då stoppas inladdningen av sidan.

Desa två lösningar har i princip funnits på alla web-läsare.

Jag hoppas att du hittar annars kan jag illusterar detta inlägg med ja just det, bilder smile.gif

Mer praktiskt kanske vore att gå till sin Kontrollpanel hos Odla, vidare till Foruminställningar. Där kan man bl.a. ta ställning till:

CITAT
Vill du se andra medlemmars signaturer i inläggen?
Vill du se bilder i inläggen, smilies och bifogade bilder?
Vill du se andra medlemmars signaturbilder i inläggen?  
yla
fiffigt Posse
det är ju jättebra att kunna göra så
jag gillar ju bilder o sitter oftast på bredband
men ibland så sitter jag på det trögaste modem som finns o då e de inte kul
men bra att det finn möjligheter så behöver man inte tänka på det utan kan göra som man brukar,alltså lägga in en bild då o då
fast jag försöker göra mina bilder så lätta det är möjligt för att det inte ska ta så mycket tid
jag gillar stora bilder men gör dom lätta wub.gif rolleyes.gif smile.gif
Sollan
CITAT (andreas i uppsala @ 19-06-2004, 14:24)

Ja visst.... det är bara att hosta upp stålarna...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon