Full version: Kryddtork
annetteÅ
Hej
Någon som vet var man kan köpa en kryddtork? Eller har ni något bra tips på en hemmagjord? rolleyes.gif
Christoffer
Jag använder min vanliga bordsfläkt, men jag vet att en kompis
har en sådan där apparat som man kan fläkta torrt frukt med.
Det borde också funka för örter tror jag.
Bygga egen vet jag inte.
Copycat
Det går ju att torka blommor i ugnen och få dom att se levande ut, går inte det med kryddor? Hösten är inte här än så jag har inte funderat på det än. Jag tänkte hacka och frysa alla mina kryddor, men det kanske inte gå med alla. Är det någon som vet om det går att frysa allt?
*Felix matte*
Här hittar du en Kryddtork
Kattgräs
Kryddor kan torkas i knippen som hängs upp i taket, eller utspridda på ett nät ungefär som när man torkar svamp. Det ska också gå att torka i ugn, själv har jag inte provat.

Det finns en artikel här på Odla.nu om kryddtorkning. Jag ska försöka länka den:
Länk till torkning av kryddor
Rossi
OHB Nordica säljer en kryddtork. Vi har köpt vår på Coop Forum och den kostade då närmare 400 kronor tror jag men härom veckan såg jag att de reade torken för under 200 kronor!

Vi har använt vår tork till att torka t.ex. myntablad för att göra te på dem och vi kommer att använda den mycket senare för att torka all vår chili. Det går mycket snabbare än att torka i ugnen.
Rossi
Kolla in den här länken - här står om kryddtorken som jag nämnde i inlägget här ovan.

http://www.utsidan.se/recensioner/visaobj.asp?ID=1782
annetteÅ
Tack för svaren, Stöckli Torken & OHB Nordica var precis vad jag söker.
Ha en trevlig sommar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon