Jag håller på att anlägga ett litet trädgårdsland som jag tänkte att barnen skulle få nöje av. Vad jag har nu är rabarber (mini, men har fått gödning o lie luckrare jord) röda o svarta vinbär( håller på att flyttas dit, nedklippta men är på G oxå gödda o luckrare jord) Sen tänkte jag införskaffa smultron o jordgubbsplantor.
Ska jag tänka på nåt särskilt vid själva anläggandet? Och har nån nått bra tips på vad man mer kan plantera till barnen?
Om du vill får du smultronplantor och jordgubbsrevor av mig? Morötter, ärtor, rädisor, pumpa har min unge gillat att odla när han var liten!
Mvh
Fenja
Copycat
20-06-2004, 22:47
..
Spaljerat körsbär och en massa plats för dina smultron och jordgubbar att reva sig och bli fler... Kanske också några olika sorters jordgubbar så att de mognar olika, över längre tid. Har du plats - en buske röda krusbär - konstigt nog gillar barn ofta krusbär som bara den.
Äpple förstås, kanske spaljerat det med så att äpplena kommer snabbt.
Och en liten yta där barnen själva kan peta ned frön, så där härligt huller om buller som det brukar bli med solrosor och ärtväxter, krasse och ett par potatisar på samma plätt.
Är det förresten någon skillnad på vad man planterar för barn och för sig själv? Nästan så att jag inte tror det...
Tack för tipsen! Ska spara o suga på allt

Krusbär låter inte dumt gillade själv gröna som liten.
Ja tack Fenja, tar gärna emot smultron o jordgubbar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.