Full version: Kattunge !
anncharlotte
Ville bara berätta att jag fått en kattunge.
Min lilla rexhona har varit i Norge på parning, vi var och hämtade henne för en månad sen i Bergen. O vad det var långt till Bergen, hade hört att det tar 8 timmar från Oslo men tänkte att det kan aldrig vara möjligt, men jovisst kunde det. Det blev en lång resa. wacko.gif Iofs kul, otroligt vackert och ett mycket anorlunda landskap för den som bara varit strax innanför gränsen tidigare. Men vi hade bara en kort helg på oss så det mesta var att åka och åka. smile.gif
Så kom då dagen, eller rättare sagt natten när kattungarna skulle komma, varför föds dom alltid nattetid ? Och så blev det bara en liten rackare, 77g stor alltså alldeles normalt, man kan undra vad resten var, hon var ju så rund om magen, bara luft kanske unsure.gif
Men visst, jag är glad för den lille vi fick, och en fri omparning har vi, när det bara blev en, så det kanske blir en ny norgeresa till hösten smile.gif
Men då ska vi ha längre tid på oss, ingen tvekan om det.
Är det någon som undrar hur en Devon Rex ser ut så titta på min "bild" , lockig päls och stora öron smile.gif
BELLA
Grattis!
Vad fin katten på bilden är! wub.gif
Hoppas det blir fler nästa gång! Tjejen jag fick min näst senaste katt av, hade 11 kattungar! I o f s från 2 honor, men de var födda med 1 dags mellanrum! Den ena hade 5 och den andra 6!! Snacka om livat!
Harebra!
Fenja
Snälla Anncharlotte kan du inte lägga ut lite bilder på bäbben? Är det en hon eller han? Berätta gärna hur den "tar sig"!!
Mvh
Fenja
Inga från Närke
CITAT (Fenja @ 20-06-2004, 21:20)
Snälla Anncharlotte kan du inte lägga ut lite bilder på bäbben?

Gå in på Anncharlottes hemsida. Jag var där. Vilka söte katter du har. Jag längtar så efter att ha en katt men ett av barnbarnen allergisk så vi fick göra oss av med den vi hade tyvärr.
Fenja
Tack Inga! Det såg jag inte ens att hon hade.... blindstyre som jag är!
Mvh
Fenja
Fenja
Tittade på hemsidan och katterna är ljuuuuuuuuvliga! Men det vore kul att se nya bäbben också... wub.gif
Mvh
Fenja
anncharlotte
Ja visst är dom fina katterna. Fast min hemsida är tyvärr uselt uppdaterad, skulle behöva lite tid och lust till det snart.
Kattungen är en liten kille och jodå jag ska visa en bild på honom när han blir lite större. Om allt går som det ska, han är ju bara knappt 2 dygn ännu och än kan ju mycket hända. Men han verkar pigg och rask, äter och växer duktigt. Och börjar bli lite rund om magen. biggrin.gif rolleyes.gif
Ska bara se om jag kan förstå mej på fotoalbumsfunktionen här, om jag kan förstå mej på den. Men det är förhoppningsvis inte så svårt
Siri
Jaaaa,lägg in bilder! rolleyes.gif
anncharlotte
aid=1605&uuid=anncharlotte&pid=12962

Så får se nu om jag har gjort rätt, meningen är i alla fall att här ska finnas en bild på lille Ooty. På bilden är han ca en vecka, har nyss öppnat ögonen. Visst är han söt ! smile.gif smile.gif smile.gif
anncharlotte
anncharlotte
Skam den som ger sej, jag lyckades till sist. biggrin.gif rolleyes.gif
Fenja
Han är alldeles jättefin! Vilken läcker färg!
Mvh
Fenja
azofia
Men åhhhhhhhh så söt. wub.gif
Grattis till tillskottet!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon