Annki
Idag är sista dagen på tre veckors semester. Imorgon börjar slitet igen. Innan semestern började, bävade jag för den! Vad gör man, när man inte kan resa så långt, inte kan arbeta i "kollinotten" som man brukar p g a förra årets ryggskräll? Jo, man stannar hemma och har toppen! Tack vare er! wub.gif

Jag har haft den otroliga förmånen att få träffa åtta av er personligen! Jag har fått se fem fantastiska trädgårdar som ni har åstadkommit! Allt från prunkande växter i Nybro till en fullständigt omöjlig (inte!! allt går!) bergstomt rätt nära mig på Södertörn, med en underbar blomsterprakt och en damm med fiskar! Har även fått se en kryddodlares geniala lösning på hur man ska göra för att kryddorna ska bli dubbelt så stora som mina. Är djupt imponerad. Och lika inspirerad! Vilket otroligt arbete ni alla har lagd ned! Och ni är varmt välkomna till mina 100 kvm blålera och matjord i full storm på en gammal sjöbotten. Nu börjar det ta sig även här! tongue.gif Dessvärre kan jag inte lägga ut bilder, eftersom de är för tunga och jag saknar ett bra bildredigeringsprogram. Ska försöka fixa det!

Vill också tacka de 14-åriga killar som hjälpt mig med lotten i år, Andreas och Micke! Ni jobbade kanonfint! Och... ÄNTLIGEN har jag fått en Victoriansk trädgård! Vare sig jag ville eller inte. Fan vet hur ni sådde? Jag har rödbladig sallad i ringblomslandet, ringblommor bland morötter och palsternackor och malvor bland dillen! Men det kommer att bli så fint! Tack för hjälpen! wub.gif

Så kul kan man ha när man semestrar hemma! Tack allihopa! kram Annki
Blomstertanten
biggrin.gif Låter som en helt underbar semester !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon