adrian
KL: 19 i lördag kom våran bebis till världen, och det var nåt alldeles otroligt att vara med om... blink.gif
Allt jag hade hört om förlossningar var lite skrämmande men, det största var faktiskt "den enorma kraft" som alla pratat om...

Inte förräns jag fick se och vara med så förstod jag vad alla talat om...

Det går inte att förklara men det är nog det absolut största man kan få uppleva.. wub.gif
Nu står jag bara handfallen och gapar, hur kan de göra nåt sånt... blink.gif
Helt otroligt...
SAM som vårt barn ska heta vägde 3.8kg och var 51 cm lång...

Vilken otrolig kärlek man helt plötsligt blev fylld utav...

(drogad på nåt sätt...)

Världens gulligaste för mig.... wub.gif
yla
UNDERBART ÄR ORDET,,,,,GRATTIS TILL ER ALLA TRE
Fenja
Jättegrattis!
Mvh
Fenja
*Felix matte*
Jättestort Grattis till hela lilla familjen!
gammelnalle

Sällar mig till de andra:

Grattis !!! och lycka till !!!!
Hannele
Grattis!

tongue.gif Varning!
Vi tyckte det var så roligt, att vi bara fortsatte och fortsatte och fortsatte...
hälsar
fyrabarnsmor
renate
Ett stort Grattis till er lille Sam
önskar Renate som ska blir farmor när som helst.
[COLOR=blue][/COLOR]
pimpim
Ett jättestort GRATTIS!!!!

Pia
Hellan
Grattis!!! Lycka till med en lille!! Kram från Hellan wub.gif wub.gif wub.gif
pejahren
Grattis, Adrian!
alex
CITAT (Hannele @ 21-06-2004, 10:19)
Grattis!

tongue.gif Varning!
Vi tyckte det var så roligt, att vi bara fortsatte och fortsatte och fortsatte...
hälsar
fyrabarnsmor

biggrin.gif Grattis grattis och ni kanske ska tänka på det hannele sa laugh.gif
Bettson
Grattis Adrian!

Skaffa en anteckningbok och skriv upp allt roligt och klokt den lille krabaten kommer att yttra. Guld värt på äldre dagar. Min favorit är frågan om "Varför stenarna inte växer".

Kom också ihåg att den bästa tiden alltid är nu, när det gäller barn. Lyckan när de föds är precis lika stor som när de har fyrtiofem i skor och tar studenten. Ni har många lyckliga dagar framför er.

Kram

Bettson wub.gif
Betty
Visst är det en fantastiskt ljuvlig känsla att bli förälder!
Stort grattis Dick!
Siri
GRATTIS TILL DET NYA LILLA LIVET! wub.gif
Kajsa

GRATTIS till den lille, Så roligt.
TeliaNet
grattis!
låt inte de brutala blommorna käka på lillen tongue.gif
jendah
GRATTIS!! biggrin.gif biggrin.gif

/Jennie smile.gif
Ewa L
G R A T T I S ! ! !

Håller med Bettson, skriv upp/dokumentera så mycket ni bara hinner. Guld värt!! Man tror att man alltid skall minnas, och det gör man också. Men kanske inte vem eller när!
lolo
Jättegrattis från mig med! Så underbart att få bli förälder!/Ann-Louise
Helen i Skåne
JÄTTEGRATTIS!!! Det är det häftigaste som man kan vara med om! Och känslan går aldrig över... Min äldste är 19 och ligger nu i lumpen. Men han är MIN bebis fortfarande... wub.gif
Fialotta

Jätte Grattis Dick wub.gif

Hälsning till mamman oxå wub.gif
azofia
Många grattis till er alla!
Copycat
Många varma grattiskramar från Copycat (och katterna) wub.gif wub.gif wub.gif
amaira
Vill också önska er ett varmt GRATTIS!!!
Vilket fint foto, lyser kärlek om...
Fisan
Jättegrattis o välkommen till den upponervända världen som föräldraskap är. smile.gif

Sänder en tankeblomma! wub.gif
Ina
Grattis till er, Dick och Marlene, och välkommen till världen på utsidan Sam!!! Jag och Mikael och pojkarna önskar er all lycka!!

Ina rolleyes.gif
Smekajsa
GRATTIS GRATTIS å Lycka till biggrin.gif biggrin.gif
Annlo
Åh grattis och lycka till!!!

Det är fantastiskt att en så liten krabat kan väcka sådana enorma känslor eller hur!!
Allt runt omkring försvinner och man lever i en liten bubbla, ta vara på eran bäbistid, den försvinner fort förbi!!!

Man blir bra sugen på fler...
wub.gif wub.gif wub.gif

Annlouice
Annie-72
GRATTIS säger också jag.. själv väntar jag min andra på onsdag om han är lika punktlig som den första sonen.. Men han får gärna komma redan i natt!!! Vet redan att det är en liten pojke och troligtvis blir han döpt till Lucas.. Grattis än en gång//Annie
adrian
Tack!
Det var jättegulligt av er... wub.gif

ja, allt annat försvann liksom och när jag var nere i butiken och vattnade alla 100-tals andra små "bebisar" så ville jag bara släppa allt och hoppa in i bilen tillbaka till BB där de ligger tills i morgon tror jag... wacko.gif

Nu förstår jag alla djur som skyddar sina små och paniken de får när de inte har uppsikt över dem helt plötsligt...
unsure.gif

Jag videofilmade massor + tog kort så att vi ska ha minnena kvar av födseln...

Skulle jag kunna byta med att min sambo jobbade och jag var hemma med Sam så skulle jag inte tveka en sekund...

Han var precis vad jag saknat i hela mitt liv...

wub.gif wub.gif

Jag hade köpt ringar till oss och fick även med vår förlovning på videon ifrån Sam´s födsel.... wub.gif
*Felix matte*
CITAT (adrian @ 21-06-2004, 23:40)
Jag hade köpt ringar till oss och fick även med vår förlovning på videon ifrån Sam´s födsel.... wub.gif

Grattis till förlovningen! och Jättemycket Lycka till!
5 juli 2003 var vi på barnbarnets dop i kyrkan... då ser jag att dotter och svärson har ring på fingret ohmy.gif De hade förlovat sig på Emelies dopdag wub.gif
Ina

wub.gif wub.gif

Grattis till förlovningen också!!

Han är helt ljuvlig, er lille Sam!!! wub.gif
renate
CITAT (Ina @ 22-06-2004, 00:27)

wub.gif wub.gif

Grattis till förlovningen också!!

Han är helt ljuvlig, er lille Sam!!! wub.gif

Grattis till förlovningen med!
Jag hoppas att min son och hans Emma gör likadånt,när bebbisen födds.
Renate
t955i
*Grattis****Grattis* biggrin.gif
Väntar själv med stor glädje till Augusti då vi får vår förste. laugh.gif

Hälsningar
Jagge
adrian
Hoppas ni får lika mycket glädje som vi fick (och har...) wub.gif

Nu har vi kommit hem allihopa för 1:a gången och Sam fick prova sin säng...

Vi talade endel med de 2:a mammorna och en förlöste på 25 minuter!!
(ungefär som att nysa...) biggrin.gif

Men vår rumskamratmamma höll på i 30 timmar, och till slut kejsarsnitt...
(stackare...).

Vad jag fick erfara av vår vistelse var:

En del var endast nya sommarjobbare, hittade inte saker eller kunde svara på frågor... sad.gif

Vår 1:a narkosläkare var en östlänning som felbehandlade marlene gång på gång, till slut fick vi en ersättare som KUNDE göra rätt... mad.gif

Många av de vi kom i kontakt med VISSTE ingenting när vi ställde frågor.. unsure.gif

Den 1:a trevliga barnmorskan vi någonsin mötte gick tyvärr av sitt skift... sad.gif

Den 2:a gjorde det med.. sad.gif

Men den 3:e var rätt snäll så det var TUR...

Vi har mött ALLDELES för många bittra griniga människor på sjukhuset som kanske borde vara på en verkstad istället...

Helt otroligt vilka sura människor det finns....

Till alla som varit vänliga skulle jag vilja ge en stor kram, men de 2:a,
borde kanske försöka göra nåt åt sig själva för det är rätt hemskt att möta dessa då man är på ett sjukhus...

Nu förstår jag hur j-a hemskt det är med neddragningarna inom sjukvården, fy f-n vad förbannad jag blir på politikerna som gjort det eller vilka det nu är...

(inte så insatt...).

Jag hoppas att ni 2:a får en barnmorska som är go och rar så som våra var, och inte som någon östländsk manpowerarbetare...

Jag talade med flera om detta och de hade varit med om samma sak, så vi var INGET engångsfall tydligen...

SKÖNT ATT VARA HEMMA...
smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon