Annlo
Jag började dagen efter att gräva ur för mitt växthus, och ser man på, då kommer HAN med långa kliv och "ska fixa det"... Min far sluter även upp och de gräver ur och juter (stavas det så?) plintar i ösregn... laugh.gif laugh.gif

Jag tog ett steg tillbaka och lät dem hålla på, det enda jag poängterade var att "det är jätteviktigt att det blir exakt samma mått i diagonalen"
sleep.gif (nå't sån't såg jag förmodligen ut!)

Ja och vad gör dom?? jo de juter ned sockeln utan att mäta så det blir att skilja på nästan två centimeter när jag mäter dagen efter och det stelnat ohmy.gif ohmy.gif ! Grande catastrofa!!!

Ja, jag började montera upp gavlar och tror ni att det passade??? mad.gif

Som om det inte var nog så hade de inte nöjt sig med att juta fast de "pinnar" som sockeln sitter på utan även kladdat ned muttrarna med murbruk så det gick inte att rucka på sockeln... nu började jag känna ett visst illamående... (jag blir så'n när jag blir nervös)

Det blev till att ta fram spätt och hacka loss murbruket från muttrarna och sedan försöka flytta på sockeln genom att knacka med en gummiklubba!

Sen har karl'n mage att bli irriterad för att inte skruvarna passar perfekt laugh.gif laugh.gif laugh.gif

NU ska jag sätta dit glaset imorgon, när han är bortrest, så sensmoralen måste bli att:

-Bra fruntimmer reder sig själv!!!
laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif

Annlouice
TeliaNet
jag gör alltid allt själv.
visst är det krångligt men det bästa hade varit att vänta och låta det ta sin tid i vackert väder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon