Full version: flugsnapparbebisar
yla

idag va de dags för flera av holkarnas små att flyga ut
det här va en av dom
kolla min hemsida o se fler små dunbollar

så gulliga
rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
*Felix matte*
Så fina bilder wub.gif som vanligt.
MimE
Välkommen till vår skara av fågelföräldralediga (vi måste ju värna de små liven och lära dem att flyga). laugh.gif

/Mimmi
Fenja
Åh, vad du är duktig med kameran Oldwolfie, det är jättekul att se dina bilder!
Mvh
Fenja
renate
Vad rolig att du kunde fånga de små flugsnapparna på bilden,du är så duktig med din kamera,och tach att du dela med dig så generöst.
Renate
annchapanncha
Gulligt...

Vi har åxå Familjen Flugsnappare som hyresgäster. Mycket trevlig familj.
KURT
CITAT (annchapanncha @ 22-06-2004, 12:42)
Gulligt...

Vi har åxå Familjen Flugsnappare som hyresgäster. Mycket trevlig familj.

Är det inte flugsnapparna som brukar kasta ut alla andra fåglar som ev bebor holken innan de kommer? Ibland bygger de helt enkelt sitt bo ovanpå den tidigare hyresgästens bo .

Vill man veta mera om flugsnappare så har ju professor emeritus i zooekologi Staffan Ulfstrand skrivit den mycket intressanta boken " Flugsnapparnas vita fläckar" http://www.snf.se/sveriges-natur/artikel.c...92666936&id=150
humla
Vilka tussar! wub.gif wub.gif wub.gif
Gossen Ruda
Det tråkiga med flugsnapparna är att när ungarna flugit ut så drar familjen iväg och så ser man dom inte mer. Mesarna stannar kvar och håller sig i närheten.

Sen skall jag lägga lite sordin på stämningen. När jag var ute i omgivningarna och klippte gångar i gräset höll jag nästan på att köra över en fågel som satt helt stilla på marken. När jag tog upp den betedde den sig nästan som en unge men den hade alldeles för stora fjädrar och vingar. Det var en svarthätta, en hona. Eftersom den bara ville sitta med slutna ögon lät jag den sitta. När jag tittade till den några timmar senare var den död. Möjligen hade den flugit på en ruta till brorsans hus och fått en fatal hjärnskakning.
yla
CITAT (Gossen Ruda @ 22-06-2004, 19:08)
Det tråkiga med flugsnapparna är att när ungarna flugit ut så drar familjen iväg och så ser man dom inte mer.

så sant så sant idag va det tyst o stilla inget skrik på mat
men jag har fler holkar där dom inte e klara riktigt än
så jag hoppas att få se fler rolleyes.gif

stackars lilla svarthättan,, men sånt är ju livet det slutar alltid med död

Kurt du har så rätt så rätt flugsnapparen snor åt sej redan besatta holkar om de inte finns tillräckligt många holkar,därför så har jag MASSOR me holkar så att dom inte behöver bråka me mina blåmesar o talgoxar o andra inneboende
men flugsnappparen e tuff jag har själv sett dom jaga bort två äggsugna ekorrar från sin holk smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon