Full version: Så här ser det ut
*Felix matte*

jag ser nästan hela bilden från min altan biggrin.gif

Här kan ni se Live.
estet
Oj vad vackert!
En klassisk bild över Kiiruuna. smile.gif
Mocca
Jag blir så avis.....jag som så gärna vill flytta till fjällen. Brukar gå in på era webbkameror och titta smile.gif och längta smile.gif
*Felix matte*
CITAT (estet @ 21-06-2004, 23:28)
Oj vad vackert!

Visst är det konstigt att man måste se vyn "på bild" för att riktigt se hur vackert det är wub.gif
TeliaNet
låt mig gissa; LKABs gruva i bakgrunden?
*Felix matte*
CITAT (Mocca @ 21-06-2004, 23:31)
Jag blir så avis.....jag som så gärna vill flytta till fjällen. Brukar gå in på era webbkameror och titta smile.gif och längta smile.gif

Du är sååå jättevälkommen hit! wub.gif

jag å min sida skulle så gärna vilja se Skånes slätter och bo där inga snöflingor faller i varken juni eller augusti rolleyes.gif smile.gif
estet
CITAT (Felix matte @ 21-06-2004, 23:31)
Oj vad vackert!

Visst är det konstigt att man måste se vyn "på bild" för att riktigt se hur vackert det är wub.gif

Har aldrig varit till Kiruna men visst kan det vara så... smile.gif
yla
CITAT (Felix matte @ 21-06-2004, 23:36)
CITAT (Mocca @ 21-06-2004, 23:31)

Du är sååå jättevälkommen hit! wub.gif

jag å min sida skulle så gärna vilja se Skånes slätter och bo där inga snöflingor faller i varken juni eller augusti rolleyes.gif smile.gif

skånes värme e inte alls som man skulle kunna tro så det så
sen dotra flytade dit så har jag upptäckt att det inte alls e några mysiga vårar där
kallt e de burr
skönare här på mitten av sverige rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
men norrland där är det vackert oavsett årstid

fast jag kan ju ha haft otur me vädret wub.gif
Mocca
Jamen så bra laugh.gif . Då byter vi wub.gif wub.gif

Du hittar en stuga till mig och så kan du bo här på min gård........ja ja ja "sträcker ut handen för ett överenskommet handslag" laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (TeliaNet @ 21-06-2004, 23:32)
låt mig gissa; LKABs gruva i bakgrunden?

Rätt! Kirunavaara heter gruvberget som ligger väster om mig. smile.gif
Luossavaara ser jag från mitt köksfönster mot norr biggrin.gif

LKAB = Luossavaara Kirunavaara AktieBolag
TeliaNet
skulla gärna besöka gruvan men det är för långt bort med småländska-höglandet till kiruna.
Mocca
Slätt och slätt......på östsidan där jag bor har vi annat också smile.gif

http://w1.454.telia.com/~u45409118/Bilder/forsakar.htm
http://www.stenshuvud.se/

För att inte tala om Brösarps backar där häxorna dansar när det är fullmåne wink.gif
*Felix matte*
CITAT (Mocca @ 21-06-2004, 23:40)
Jamen så bra  :lol: . Då byter vi  :wub:  :wub:

Du hittar en stuga till mig och så kan du bo här på min gård........ja ja ja "sträcker ut handen för ett överenskommet handslag"  :lol:

Bytt, bytt kommer aldrig igen.... så heter det väl wink.gif
Så gärna... om det bara vore möjligt.
skickar PM
*Felix matte*
CITAT (TeliaNet @ 21-06-2004, 23:44)
skulla gärna besöka gruvan men det är för långt bort med småländska-höglandet till kiruna.

Men jag var ju i Småland för en stund sedan... besökte både Gränna och Huskvarna förutom Jkpg där dotter m. fam bor.
Det är faktiskt lika många mil från Kiruna till Huskvarna som omvänt laugh.gif
TeliaNet
mellan 100-150mil skulle jag tro.
Kajsa
Har varit i Kiruna för 20 år sedan och maken och jag var då nere i gruvan.
Så vandrade vi Kungsleden Abisko- Kebnekaise det tog en vecka, man var ung och stark då, tungt med all packning då vi tältade. Det var så otroligt vackert. Senare tog vi tåget över tilll Narvik och den tågresan glömmer jag aldrig. Synd att det är så långt upp, naturen var sagolik. wub.gif
Mocca
Jag körde från sydöstra Skåne till 2,5 mil väster om Dikanäs i fjor somras och det var 185 mil smile.gif Lätt som en plätt wub.gif wub.gif

Gjorde ett fel sad.gif. Körde nonstop (ensam) och det ska jag inte göra igen. Lagom att stanna och sova över runt Rättvik/Siljan.
*Felix matte*
Avstånd: Mellan Jönköping och Kiruna är det 1520 km
Här kan du se avsånd mellan olika orter i landet.
Mocca
I USA fanns det "husbytarsidor" iaf när jag bodde där. Det var helt överlägset. Man "bytade" bara hus ett par veckor med någon annan. Billig semester och man behövde aldrig vara orolig för att något skulle bli förstört eller vanvårdat smile.gif

Kanske något att starta här på Odla? wub.gif
magda
Vad underbart att det är så ljust!!!!

smile.gif Här är det skumt ute - blev just medveten om vad klockan var i.o.m. att jag tittade ut wink.gif Men har man en skiftabetande sambo så blir det lätt konstiga tider rolleyes.gif

/Magda
andreas i uppsala
Mocca, sånt finns här också.Kanske inte i sverige men i restena av europa.Några franska vänner till oss byte med några amrikaner i beverly hills. De fick ta över allt till och med hunden tongue.gif
renate
CITAT (Felix matte @ 21-06-2004, 23:31)
Oj vad vackert!

Det var en vacker vy,jag älskar Norland,men jag kan inte titta i era webbkameror,det kom bara upp en kopp kaffe. ohmy.gif
estet
CITAT (andreas i uppsala @ 22-06-2004, 11:25)
Mocca, sånt finns här också.Kanske inte i sverige men i restena av europa.Några franska vänner till oss byte med några amrikaner i beverly hills. De fick ta över allt till och med hunden tongue.gif

Det finns i Sverige också. I min facktidning, Kommunalarbetaren, har jag sett det bland annat.
En kul idé!
Ewa smålänska höglandet
Vi semestrade ett år på 70-talet upp genom Sverige och ner genom Norge och det var innan vägen mellan Kiruna och Narvik fanns, så vi åkte in i Finland och runt treriksröset. 532 mil innan vi var hemma igen

/Ewa zon 4-5
*Felix matte*
Nu har jag för första gången på länge
sett solen vid midnatt wub.gif biggrin.gif
Den lyser snett in i mitt kök just nu wub.gif

Kika in här
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon