|
*Felix matte*
21-06-2004, 22:27
 jag ser nästan hela bilden från min altan Här kan ni se Live.
Oj vad vackert! En klassisk bild över Kiiruuna.
Jag blir så avis.....jag som så gärna vill flytta till fjällen. Brukar gå in på era webbkameror och titta  och längta
*Felix matte*
21-06-2004, 22:31
CITAT (estet @ 21-06-2004, 23:28) Oj vad vackert! Visst är det konstigt att man måste se vyn "på bild" för att riktigt se hur vackert det är
TeliaNet
21-06-2004, 22:32
låt mig gissa; LKABs gruva i bakgrunden?
*Felix matte*
21-06-2004, 22:36
CITAT (Mocca @ 21-06-2004, 23:31) Jag blir så avis.....jag som så gärna vill flytta till fjällen. Brukar gå in på era webbkameror och titta  och längta  Du är sååå jättevälkommen hit! jag å min sida skulle så gärna vilja se Skånes slätter och bo där inga snöflingor faller i varken juni eller augusti
CITAT (Felix matte @ 21-06-2004, 23:31) CITAT (estet @ 21-06-2004, 23:28) Oj vad vackert! Visst är det konstigt att man måste se vyn "på bild" för att riktigt se hur vackert det är  Har aldrig varit till Kiruna men visst kan det vara så...
CITAT (Felix matte @ 21-06-2004, 23:36) CITAT (Mocca @ 21-06-2004, 23:31) Jag blir så avis.....jag som så gärna vill flytta till fjällen. Brukar gå in på era webbkameror och titta  och längta  Du är sååå jättevälkommen hit! jag å min sida skulle så gärna vilja se Skånes slätter och bo där inga snöflingor faller i varken juni eller augusti  skånes värme e inte alls som man skulle kunna tro så det så sen dotra flytade dit så har jag upptäckt att det inte alls e några mysiga vårar där kallt e de burr skönare här på mitten av sverige men norrland där är det vackert oavsett årstid fast jag kan ju ha haft otur me vädret
Jamen så bra  . Då byter vi Du hittar en stuga till mig och så kan du bo här på min gård........ja ja ja "sträcker ut handen för ett överenskommet handslag"
*Felix matte*
21-06-2004, 22:41
CITAT (TeliaNet @ 21-06-2004, 23:32) låt mig gissa; LKABs gruva i bakgrunden? Rätt! Kirunavaara heter gruvberget som ligger väster om mig. Luossavaara ser jag från mitt köksfönster mot norr LKAB = Luossavaara Kirunavaara AktieBolag
TeliaNet
21-06-2004, 22:44
skulla gärna besöka gruvan men det är för långt bort med småländska-höglandet till kiruna.
Slätt och slätt......på östsidan där jag bor har vi annat också http://w1.454.telia.com/~u45409118/Bilder/forsakar.htmhttp://www.stenshuvud.se/För att inte tala om Brösarps backar där häxorna dansar när det är fullmåne
*Felix matte*
21-06-2004, 22:45
CITAT (Mocca @ 21-06-2004, 23:40) Jamen så bra :lol: . Då byter vi :wub: :wub:
Du hittar en stuga till mig och så kan du bo här på min gård........ja ja ja "sträcker ut handen för ett överenskommet handslag" :lol: Bytt, bytt kommer aldrig igen.... så heter det väl Så gärna... om det bara vore möjligt. skickar PM
*Felix matte*
21-06-2004, 22:47
CITAT (TeliaNet @ 21-06-2004, 23:44) skulla gärna besöka gruvan men det är för långt bort med småländska-höglandet till kiruna. Men jag var ju i Småland för en stund sedan... besökte både Gränna och Huskvarna förutom Jkpg där dotter m. fam bor. Det är faktiskt lika många mil från Kiruna till Huskvarna som omvänt
TeliaNet
21-06-2004, 22:52
mellan 100-150mil skulle jag tro.
Har varit i Kiruna för 20 år sedan och maken och jag var då nere i gruvan. Så vandrade vi Kungsleden Abisko- Kebnekaise det tog en vecka, man var ung och stark då, tungt med all packning då vi tältade. Det var så otroligt vackert. Senare tog vi tåget över tilll Narvik och den tågresan glömmer jag aldrig. Synd att det är så långt upp, naturen var sagolik.
Jag körde från sydöstra Skåne till 2,5 mil väster om Dikanäs i fjor somras och det var 185 mil  Lätt som en plätt Gjorde ett fel  . Körde nonstop (ensam) och det ska jag inte göra igen. Lagom att stanna och sova över runt Rättvik/Siljan.
*Felix matte*
21-06-2004, 22:59
Avstånd: Mellan Jönköping och Kiruna är det 1520 km Här kan du se avsånd mellan olika orter i landet.
I USA fanns det "husbytarsidor" iaf när jag bodde där. Det var helt överlägset. Man "bytade" bara hus ett par veckor med någon annan. Billig semester och man behövde aldrig vara orolig för att något skulle bli förstört eller vanvårdat  Kanske något att starta här på Odla?
Vad underbart att det är så ljust!!!!  Här är det skumt ute - blev just medveten om vad klockan var i.o.m. att jag tittade ut  Men har man en skiftabetande sambo så blir det lätt konstiga tider /Magda
andreas i uppsala
22-06-2004, 10:25
Mocca, sånt finns här också.Kanske inte i sverige men i restena av europa.Några franska vänner till oss byte med några amrikaner i beverly hills. De fick ta över allt till och med hunden
CITAT (Felix matte @ 21-06-2004, 23:31) CITAT (estet @ 21-06-2004, 23:28) Oj vad vackert! Visst är det konstigt att man måste se vyn "på bild" för att riktigt se hur vackert det är  Det var en vacker vy,jag älskar Norland,men jag kan inte titta i era webbkameror,det kom bara upp en kopp kaffe.
CITAT (andreas i uppsala @ 22-06-2004, 11:25) Mocca, sånt finns här också.Kanske inte i sverige men i restena av europa.Några franska vänner till oss byte med några amrikaner i beverly hills. De fick ta över allt till och med hunden  Det finns i Sverige också. I min facktidning, Kommunalarbetaren, har jag sett det bland annat. En kul idé!
Ewa smålänska höglandet
23-06-2004, 07:29
Vi semestrade ett år på 70-talet upp genom Sverige och ner genom Norge och det var innan vägen mellan Kiruna och Narvik fanns, så vi åkte in i Finland och runt treriksröset. 532 mil innan vi var hemma igen
/Ewa zon 4-5
*Felix matte*
23-06-2004, 23:18
Nu har jag för första gången på länge sett solen vid midnatt Den lyser snett in i mitt kök just nu Kika in här
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|