Nutten
Här bjuder jag på ögonfägring i form av blommor, fjärilar och en och annan överraskning från terrariet....Det tog tid att lägga upp de bilderna kan jag säga!!
*Felix matte*
Tack för rundvandringen.... wub.gif Den här blev min favorit
Åsa K, zon 1
Jättefint!

Tänkte ett tag åka och kolla utställningen ohmy.gif
Men trodde inte det skulle finnas sååååå mycket att se sad.gif

Har kikat igenom ditt album för att få lite inspiration laugh.gif
Nutten
CITAT (Åsa K @ zon 1,23-06-2004, 08:02)
Jättefint!

Tänkte ett tag åka och kolla utställningen ohmy.gif
Men trodde inte det skulle finnas sååååå mycket att se sad.gif

Har kikat igenom ditt album för att få lite inspiration laugh.gif

Om inte inträde till terrariet och fjärilshuset ingått i priset, hade det inte varit värt 50 kr i mitt tycke. Det är klart, det hölls föredrag hela tiden och ville man friska upp minnet lite så gick det.

Bland utställarna fanns det några riktigt trevliga, men jag som har så mycket växter och sådant hade inget större behov av att köpa på mig fler. Däremot fick jag upp ögonen för en affär i Malmö som jag bara MÅSTE besöka (det var för övrigt de som hade skapat den vinnande balkongen).

Lotteri hade de också, både orkidésällskapet och rosensällskapet. Vann dock inget *suck*
Gurkan
Nutten : får man fråga vilken affär det var som du blev nyfiken på ?

Har du (eller nån annan) tips på bra platskolor/trädgårdsbutiker i Malmö ?
Nutten
CITAT (Gurkan @ 23-06-2004, 10:36)
Nutten : får man fråga vilken affär det var som du blev nyfiken på ?

Har du (eller nån annan) tips på bra platskolor/trädgårdsbutiker i Malmö ?

Butik Botanik var det jag fastnade för!

Vill man ha lite mer upplevelse och hitta en del annorlunda växter också, så är både TrädgårdsPaletten och AllväxtCenter i Åkarp bra. Båda har dessutom egen odling!
Annelie
CITAT (Nutten @ 23-06-2004, 10:29)
CITAT (Åsa K @ zon 1,23-06-2004, 08:02)
Jättefint!

Tänkte ett tag åka och kolla utställningen  :o
Men trodde inte det skulle finnas sååååå mycket att se  :(

Har kikat igenom ditt album för att få lite inspiration  :lol:

Om inte inträde till terrariet och fjärilshuset ingått i priset, hade det inte varit värt 50 kr i mitt tycke.

Jag var också där och tittade men blev faktiskt besviken för där fanns inte mycket att se. Lite stånd med försäljning, 4 "balkonger" som ingick i tävlingen, och lite annat lullull rolleyes.gif Som Nutten säger - det vart tur att entrén gällde mer än blomsterutställningen! sad.gif

Men jag insåg att jag skulle kunna skrapa ihop en hacka på att gjuta betongsaker och sälja - rackarns vad de kunde ta betalt för lite betong och ett par mosaikplattor! Vid sådana tillfällen är jag så glad över att jag kan fixa själva... sleep.gif
Gurkan
Tack för tipsen ! Ska kolla upp stället i Åkarp på väg hem från jobbet nån dag.

Fina bilder från utställningen förresten, fast jag lägger nog min 50-lapp på en kall öl på "Far-i-Hatten" istället ... när man ändå är på utflykt i Folkets Park (150m hemifrån biggrin.gif ).
renate
tongue.gif Jag med! Jag menar vill ha!Den är jättesnygg.

[COLOR=purple]
Renate
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon