carren
Finnes: Ett fat ca 30 cm diameter, 5 cm vatten. Ett par stenar på botten. Föredömligt rent vatten, inte en alg så långt öget når. Dessutom ett närbeläget, mysigt syrensnår att stitta och skaka fjädrarna i. Sökes: Fåglar till detta lyx-spa!

Ni som har fågelbad som uppskattas, hur ser det ut hos er?
KURT
Du kanske har konkurrens ? Ofta är det stor brist på öppna vattenytor för fåglarna, men just nu är det ju inte heller så torrt så det kanske finns "naturligt" öppet vatten.
Sulan
Det är inte så att det finns en eller flera luriga kissekatter i grannskapet? Eller rovfågel? (Sparvhöken sänkte iallafall vår fågelmatskostnad rätt rejält för ett par vintrar sedan!)

Funderar Sulan
amaira
Hej carren!

Jag vet inte var du bor, och därmed inte vilket väder du har.
Här regnar det nästan dagligen - då behövs ju inget fågelbad. De kan både bada och finna dricksvatten lite överallt.

Vänta tills solen börjar steka, och vatten blir en bristvara.
Kanske?

kramisar/amaira
Hannele
carren, gå upp tidigt på morgonen.
evarina
Hehe, du kan få mina fåglar. De badar i min vattenväxt trots att jag har försökt *allt* för att på fredlig väg få bort dem. De gillar tydligen växter och alger trots allt...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon