Full version: Hammenhögs fröer
Gunvor Nilsson
Jag hade mina vägar förbi Länna i södra Sthlm häromdagen. Passade på att kika in på nya mastodontvaruhuset EKO:- som är ganska nytt.
De hade hängt upp alla nya Hammenhögs fröpåsar - till priser som verkar överkomliga. Vad säjs om; grönmärkta påsar - "vanliga" grönsaker och ettåriga sommarblommor - 2:90/påse! Rödmärkta påsar (jag köpte ekol. KRAV-märkt squash Cucurbits pepo 'Black Beauty' 17 st. fröer) kostade 10:90/påse och till sist blåmärkta påsar (kommer jag inte ihåg exakt men...) inte över 20:-/påse. Drömpriser för en kolonist! wub.gif
*Felix matte*
Idag hittade jag fröer men inte till så bra pris som du.
Fick betala Grön 6,50 Gul 9,50, Röd 19,50 Lila köpte jag inte de kostade 39Kr
Frökompaniet .... annat fanns inte.

Köpte också liten (24 krukor) planteringslåda (växthus står det på lappen)
den har små torvkrukor och nu undrar jag om det är såjord
de skall fyllas med wink.gif
Måste vänta med sådden för de hade slut på jordpåsar sad.gif
Har ju ingen brådska heller..... -25 ute men +25 inomhus
wub.gif wub.gif wub.gif
Gunvor Nilsson
Jag har blandat i minsta lekakulorna och grov fågelsand så att såjorden blivit lätt och porös - har kollat in "experternas" tips på forum. Jag tror inte det är nödvändigt för det växer nog ändå! tongue.gif Lite pysselnoja! biggrin.gif
*Felix matte*
Tack Gunvor! Tror att jag blandar i lecakulor för det är mer lättillgängligt än fågelsand. " Pysselkul" blir det för mej som nybörjare tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon