Fenja
Pion och blodnäva lyser bland allt det gröna i rabatten!!

Fler bilder av min ruffsiga trädgård i sista albumet.
Mvh
Fenja
TeliaNet
men det är ju bara blommor - inget ätbart. wink.gif
Fenja
Jo då! Smultron, hallon, rabarber, rosenkvitten, jordgubbar, äpplen, vin-, krusbär, fläder och morötter, gurkor, spenat under fiberduken! Men jag är mest förtjust i läkeörter och perenner!
Mvh
Fenja
TeliaNet
jaha, OK det är ju det som är poängen med att odla.
Åsa, mälardalen zon 2
Annars är även många blommor ätliga och kan blandas i sallad ex. pionen ska ha ätliga kronblad.
TeliaNet
drar mig lite för att äta blommor unsure.gif
myskmadra
CITAT (Fenja @ 23-06-2004, 16:10)
Pion och blodnäva lyser bland allt det gröna i rabatten!!

Pionen verkligen strålar ibland sina gröna vänner - vad fint det är med vackra blad i rabatten. Härlig rabatt!
Hälsningar!
Fisan
CITAT
drar mig lite för att äta blommor

Då har du inte sett Jamie Oliver. Han gjorde en jättefräsch sallad med violer o ringblomma bl.a smile.gif
magda
Tog en snabbtitt i ditt album - vad fint du har det!! Och jag blev väldigt sugen på jordgubbar då jag såg att du hade ett helt land med det.....är de redan mogna? Har själv några stycken, men de är bara halvt röda. Och vilka fina katter du har.... wub.gif

/Magda
Fenja
Tack Myskmadra! Men färgkombinationerna lämnar en del övrigt att önska överallt hos mig! Såg att vi blev medlemmar samma dag, du och jag!
Mvh
Fenja
estet
Ja visst, lyser det! Tjusigt. smile.gif
Det enda som blommar ännu hos mej är denna solstråle. Det verkar vara lite segstartat i år. Undantaget är några nävor som är nyköpta- de räknas inte...Nåja, jag har sett att det knoppas hos en riddarsporre.
Betty
Tänk så olika det kan vara! Gissar att du bor bara ca. fyra mil ifrån mig Estet.
Hos mig blommar just nu både vit och blå blågull, primula, penséer, tolvgudablomma, nejlikrot, smörboll, fänrikshjärta, förjätmigej, blodnäva, klockhyacint, olika aklejor, de sena tulpanerna, mossflox, rosenbräcka, trolldruva och säkert har jag glömt nån... ja visst ja - alla maskrosorna och ögontrösten och smörblommorna i gräsmattan! biggrin.gif
Auriklerna, pärlhyacinterna, kungsängsliljorna och lewisian har blommat över men den blå bergvallmon har stora knoppar liksom stjärnflockan, storklockan och kirgis-och guldlöken. Knoppar har även pionen, riddarsporrarna, dagliljor med flera. smile.gif
estet
Mmm. Maskrosor har jag inga, ingen av dina blommande perenner heller...just det förutom akleja.
Har den vanligaste gul daglilja men inga knoppar än. blink.gif

Det är stor skillnad från där vi bodde tidigare. Då hade jag rabatten mot väggen=mycket tidigare och gynnsammare.

Däremot har jag en zonknäckare i min rabatt! Yes!
En azurriddarsporre "sky lights" som de rekommenderar i zon 3-4. Frösådde den på prov i fjol och den har klarat sig galant. I våras sådde jag ännu mer för den är så fin.
smile.gif
Betty
Wow, vilken snygging!!! wub.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon