Full version: Svarta/röda solrosor
Maggan H
Har planterat frön på flera olika ställen runt huset, men inget enda frö har grott. Har nån erfarenhet från dessa fina blommor? Fick fröna av en svägerska, som hade köpt sina fröer i England i fjol. Mina frön kommer från blommorna hon hade i höstas.
Ti bee
Mina mörkröda solrosor ville inte heller gro utomhus, på frågan varför fick jag höra att de röda ofta är lite mer svårgrodda och kan behöva startas inomhus, i alla fall om man vill vara helt säker på att de kommer igång. De bör då utplanteras som ganska små.

Det har ju varit lite skumt väder också, kanske kan det inverka?

smile.gif
Maggan H
Ja, det kan ju hända att de kräver lite mer värme, det har vi sannerligen saknat i år! Ska prova att förkultivera några i morgon.
Ti bee
Mm, gör det, jag satte några frön förra veckan. De har grott snabbt och skall snart få komma ut i rabatten.
smile.gif
Tesa
Jag har för mig att det stod på påsen att dom skall förodlas inne....jag har gjort det iallafall och satte ut 10 cm stora plantor i början av juni..nu är dom nog ca 60-70 cm och börjar sätta knopp.....ska bli jättespännande att se.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon