Full version: bilder
lisselbo
Knäppte ganska många bilder i min trädgård, men några av dom får inte plats i mitt album.
Hur gör jag?
mvh Marie
MRLINDELL
Du kan ta in dem i något bildverktyg. Har du inget speciellt finns bara "PAINt" (notera hur jag stavar det tongue.gif så förstår alla ..) och när man tagit in bilden i JPG format går man till "image", "stretch/skew" och ändrar STRETCH till typ 50% på både horisontal/vertikal, ibland får man ta till 45% och även 40% om bilderna innehåller många pixlar.
I Photoshop mm kan man t ex tala om hur stor bilden få vara.
I PAINt får man vara glad om det lyckas med 50% och sedan spara en ny bild i JPG format.
Zanna
Jag försöker ladda upp några bilder men det fungerar inte. Har varit in i Paint och gjort bilden mindre och sparade bilden som .jpg men när jag försöker ladda upp bilden får jag meddelande att bilden har fel filfomrat.

Någon som kan hjälpa?
Berith
Varifrån försöker du ladda upp bilderna? Om de bara finns på din hårddisk funkar det inte. Gör ett album här och lägg bilderna i så kan du ladda upp dem sen!
Annelie
CITAT (lisselbo @ 24-06-2004, 16:53)
Knäppte ganska många bilder i min trädgård, men några av dom får inte plats i mitt album.
Hur gör jag?
mvh Marie

Menar du att bildformatet är för stort eller är det så att du helt enkelt har slut på ytrymme i ditt album? Om du behöver mer plats till fler bilder så kan du hojta till hos vår webbis Ingemar så ordnar han det till dig smile.gif

Om det är formaten på bilderna sök efter tidigare inlägg - det finns en hel del att läsa där.

Här kommer en länk: Format och storlekar på bilder
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon