Eva Swahn
24-06-2004, 16:33
Jag kunde inte motstå frestelsen, köpte jättefin nypotatis och kokade en gryta till sen lunch.
Nu har jag så JÄVLA ont i magen att jag inte kan stå rak. Jag har rysningar över huden, fryser och det känns hela tiden som om jag skulle behöva kräkas. Nu sitter jag här och försöker distrahera mig bort från plågorna framför datorn. Jag mår så fruktansvärt dåligt.
Vad är det i potatisen jag inte tål?
TeliaNet
24-06-2004, 16:56
välkommen i klubben. jag tror inte det är potatisen, för jag har inte ätit nypotatis. jag har haft kramper, mest på kvällar och det slutade med 1.1/2 timme på toan, detta var för någon dag sen. har i stället fått ont i halsen nu.
Eva Swahn
24-06-2004, 21:03
Nu sitter jag inrullad i filtar och sjalar och mår pyton. Har fortfarande plågsam magknip och frossa och vågar inte röra mig långt från toa. Kan det vara jordgubbarna?
Fialotta
24-06-2004, 21:07
Åhhh...stackars dig
Ring sjukvårdsupplysningen och fråga vad det kan vara som kom så fort..
bättre att ringa en gång för mycke än en gång för lite
Gör de...snälla du
Hmmm.... Känner igen magontet - hände inte samma sak i fjol Eva?
Jordgubbarna blev du ju
kissnödig av ju!
Copycat
24-06-2004, 21:12
Vilket minne Berith ! Jag lider med dig Eva, hoppas att du mår bättre i morgon. Kram och krya på dig
*Felix matte*
24-06-2004, 21:13
Stackars dig

Inte kan jag ge svar på vad det kan bero på att du är så sjuk nu.... Färskpotatis har jag ätit flera ggr och inte blivit sjuk, men man vet ju inte... vi reagerar inte alla likadant. Jordgubbar gillar jag inte..men vem vet... kanske kan de vara boven
Hoppas det går över snart... Krya på dig!
TeliaNet
24-06-2004, 22:32
kom att tänka på att potatis har en knopp/boll i blomman som är giftig, kan du fått med en sån?
annars så kan det vara nån skit som går nu då morsan också haft ont i magen, haft feber och frusit för nån dag sedan.
Eva Swahn
25-06-2004, 10:51
Oj, Berith vilket minne! Ja, visst var det väl så att det var nått mysko som hände när jag åt nypotatis förra året?
Jag har sovit med värmeelementet på 25 grader, två duntäcken, två långbyxor och tre tröjor och raggsockar och min kära palestinasjal runt huvudet. Jag var som i dvala till slut. Inget obehagligt kom ur kroppen på toa. Men nu är det över! Bara öm när jag trycker på magen - och det behöver man ju inte göra. Underlig reaktion.
Annelie
25-06-2004, 11:00
CITAT (Eva Swahn @ 25-06-2004, 11:51)
Oj, Berith vilket minne! Ja, visst var det väl så att det var nått mysko som hände när jag åt nypotatis förra året?
Titta vad jag hittade!!
Nypotatis - hur var det nu?! ;o)GLAD MIDSOMMAR
Jag gjorde en sökning på google.se och det står lite om potatisallergi där, inte så uttömmande, men du kanske kan få lite kött på benen och du kollar.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.