Full version: Inneväxter ute
catlin
Vilka växter kan jag egentligen sätta ut nu i sommar. Har inglasad veranda men inte helt isolerad så det är inte rumstemperatur på nätterna.

Fredskallan tex. Kan jag ta ut den? Euforbia? Dracena?

Tacksam för tips wub.gif
Fenja
Jag tror att du kan ta ut i princip alla växter om du menar på den inglasade verandan. Det finns ju annars vissa växter som inte gillar regn till exempel och sådana som har svårt med vindar. Prova, verkar någon bli väldigt ledsen får du väl flytta tillbaka den på sin vanliga plats.
Mvh
Fenja
kristerh
De flesta växterna trivs utomhus på sommaren, se bara till att de inte blir brända av solen sleep.gif vad har du för läge på balkongen? om det är för stark sol försök att få lite skugga på blommorna.
Det är bara nyttigt med lägre nattemperaturer (det blir lite mer naturligt för dem än att ha samma temp hela tiden), och dessutom blir det oftast lite fuktigare på natten tongue.gif
fast fukt har vi ju dygnet runt mad.gif kan det inte bli lite sol snart!
krister
Pema
Ställde ut min 3 meter höga dracena en gång på altanen, bladen var sönderbrända efter några timmar, tog år innan den såg snygg ut igen. så ställ inte ut din dracena ute i solen i alle fall
sad.gif Peter
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon