lena:-)

jisses vad sparrislandet är fint........... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

wink.gif
Ullet
Oj så fint! Gott med sparris, tyvärr äter bara jag sparris i familjen så jag odlar inte, men du har ju lyckats bra.. biggrin.gif
Susanna
Läckert! Hur många plantor har du? Själv har jag bara 4 stycken.
Urk sad.gif nu har jag dåligt samvete ...tänkte att alla måtte begripa att jag "tvärljuger", Jag har tre sparrisplantor köpta av en vän på Österlen.
Till mig kom dom i ett kuvert. Han åkte förbi odlingarna där han inhandat plantorna för ett tag sen och skickade denna bild till mig och tyckte jag skulle sätta in den och stolt visa upp mina odlingar.
Försökte att visa att det va ett skämt men ack , hoppas ingen tagit illa upp..Tyckte jag gjorde massa skratt.....hm ..........
sleep.gif sleep.gif sleep.gif ber om ursäkt, i mitt land spretar bara tre ynka plantor.....
Stäng icke av mig smile.gif , bötfäll, skicka rounduppolisen ( vart ute och sprayat radar på myrorna, antar att det e lika straffbart) bara låt mig vistas i närheten av detta forum laugh.gif
wub.gif wub.gif wub.gif
birgitek
Jag har också 3 sparrisplantor, den 4:e mördade maken i tron att det var dill. Har faktiskt skördat för första gången iår ( frösådde för 4 år sedan) det räckte till förrätt åt maken och mej.
Birgit Ek
gammelnalle
CITAT (lenasch @ 26-06-2004, 22:11)
Urk  :(  nu har jag dåligt samvete ...tänkte att alla måtte begripa att jag "tvärljuger", Jag har tre sparrisplantor köpta av en vän på Österlen.
Till mig kom dom i ett kuvert. Han åkte förbi odlingarna där han inhandat plantorna för ett tag sen och skickade denna bild till mig och tyckte jag skulle sätta in den och stolt visa upp mina odlingar.
Försökte att visa att det va ett skämt men ack , hoppas ingen tagit illa upp..Tyckte jag gjorde massa skratt.....hm ..........
sleep.gif  -_-  -_-  ber om ursäkt, i mitt land spretar bara tre ynka plantor.....
Stäng icke av mig smile.gif  , bötfäll, skicka rounduppolisen ( vart ute och sprayat radar på myrorna, antar att det e lika straffbart)  bara låt mig vistas i närheten av detta forum  :lol:
wub.gif  :wub:  :wub:

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif

aktare bara för "poliserna" från "rökningstråden" åxå !!!!!

rökt sparris är inge vidare.....
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
birgitek
men rökt knaperstekt bacon är toppen till sparris.
Birgit Ek
huh.gif rökningstråden ? hm e det den tråden som grannen använde igår när hans grill osade in i hela mitt lilla hus .....eller e det granntråden ?
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

kan odla gris inomhus som blir rökt av grannens grill
gammelnalle
CITAT (lenasch @ 26-06-2004, 22:44)
huh.gif  rökningstråden ? hm e det den tråden som grannen använde igår när hans grill osade in i hela mitt lilla hus .....eller e det granntråden ?
laugh.gif  :lol:  :lol:

kan odla gris inomhus  som blir rökt av grannens grill

men hur odlar man gris????? wink.gif blink.gif wacko.gif
Ullet
*asg* Jag som bor i det norrländska mygghelvetet med lerjord som skulle göra en betongblandare avundsjuk blev eld o lågor, tänkte:
" Å så fint, tänk vad folk har stora land att odla sånt där skoj på" "LYllo dom," osv.

För mig kändes det inte som en omöjlighet att nån odlar så mkt sparris. Imponerad var jag. *S* Så kan det gå när man inte vet bättre...... biggrin.gif biggrin.gif
Susanna
Ahh! Tänkte väl att det såg ut ungefär som hos Österlen Sparris, for förbi där senast igår! rolleyes.gif Vi önskar väl både du och jag att våra sparrisland såg ut så där! tongue.gif
Det är Österlen Sparris sleep.gif
KURT
Ta en bild i slutet på sommaren också! Då liknar det nog mera energiskog?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon