Min såplösning har jag gjort på gulsåpa men egentligen har jag nog aldrig hört om det spelar någon roll om man väljer den [COLOR=orange]gula eller den gröna[COLOR=green] sorten... Någon som vet, eller är bladlössen färgblinda?
Tror ärligt talat inte att det spelar någon som helst roll...
Mvh
Fenja
CITAT (Fenja @ 26-06-2004, 22:01)
Tror ärligt talat inte att det spelar någon som helst roll...
Mvh
Fenja
Misstänkte det!
(Hoppas att jag har lyckats citera i en sådan där snygg ruta nu, jag har lite svårt att komma underfund med alla finesser här på odla.)
*Felix matte*
26-06-2004, 21:25
Men jag trodde nog man skulle ha den gröna, men där ser man.
CITAT (Kajsa @ 26-06-2004, 23:25)
Men jag trodde nog man skulle ha den gröna, men där ser man.

Det har jag också alltid trott.
gammelnalle
27-06-2004, 08:10
Nu avslöjar jag min dumhet..., Grön eller gul?
Absolut inte... som du ser var vi flera som levde i total okunskap,,, däribland undertecknad...
Tänk på aforismen/ordspråket/devisen som bl.a. Cic använder sig av, det är KANONBRA tycker jag, och brukar använda den i skolan när jag vikarierar där...
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
råse-marie
27-06-2004, 08:48
Ja det var konstigt för bara en vecka sen var jag på rusta och skulle handla vi stog flera stycken runt gul och grön och kliade oss i huvudet och undrade vad skillnaden var
Nu vet jag!!!
annaridell
27-06-2004, 08:59
va roligt att det är fler än jag som kan fatsna på såna vardagliga saker och fundera över. Jag har också funderat på den gula ogröna. de luktar ju lika och det står ju inget om nån skillnad...
Copycat
27-06-2004, 18:21
Grannen säger att GRÖN såpa är betydligt starkare än GUL. Stämmer det? Vilken ska man då ta till lössen? Den starkare, fast mer utspädd? eller den svagare inte fullt så utspädd? HUR mycket är lagom att späda innan hela blomman kvällar? Vi är nog flera som inte har en aning om färgskillnaderna mer än till färgen.
Christer i Falköping
27-06-2004, 18:24
Det är ingen skillnad i styrka. Som sagts ovan är det bara lite grön färg i den gröna.
Christer.
lilja55
27-06-2004, 18:41
Hej. det bästa mot ohyra, löss och larver, är tummen och pekfingret. kläm ihjäl dom. Garanterat miljövänligt. Har utrotat årets liljebaggar på detta sätt
*Felix matte*
27-06-2004, 19:10
I mina rönnar finns nu inte en endaste larv... efter tre såpaduschar
I skogarna runtomkring finns miljontals sådana... de tar död på björkarna