annaridell
27-06-2004, 12:59
jag skulle vilja ha tips på bra krukväxtböcker. Som inte är för omfattande men innehåller alla "vanliga" och några "ovanliga" krukväxter.
Eller, tipsa på så kan jag ju sortera sen!! Tack alla på förhand!!
Gå till biblioteket och kolla, där kan du bläddra igenom och i lugn och ro hitta böcker som passar dig. Sedan är det bara att köpa eller beställa hem de du vill ha i bokhandeln!
Mvh
Fenja
En bra bok om krukväxter, men mest de vanliga krukväxterna är en bok som heter "Att lyckas med krukväxter".
Gillar Lena Månssons bok " Krukväxter " med ca 500 växter ICA- förlaget.
IPC Lexicon - i den finns allt man kan tänkas behöva bla. vad som kan vara fel för de olika växterna. I den finns det nästan allt ifrån vanliga COOP blommor till en del lite mer exotiska blomster...
TeliaNet
27-06-2004, 22:47
såg en jätte bra i jönköping och jag ongrar mig lite att jag inte köpte den, kommer inte i håg namnet heller.

*

*
Då måste det ju ha varit en jättebra bok.... *skrattar*
annaridell
29-06-2004, 18:08
javisst. men man kan känna sig lite fånig när man går in i en bokaffär och säger: -jag såg en jättebra bok i jönköping har ni den???
Håller med Kajsa, Lena Månssons Krukväxter är jätte bra. Inte så dyr heller om jag inte minns fel.
MVH Norpan zon1
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.