Annie-72
Knipsar ni av de gamla blommorna eller??? Det är första året den blommar så jag är helt novis.. Satte tre stycken förra året och den ena blommade med två blommor i år.. Trä-pionen tog jättelång tid på sig att överhuvudtaget sätta blad så den räknar jag inte alls med..

Jag tycker det känns lite svårt detta med djupet på dem och nu funderar jag ju på om jag gjort något fel...

Hälsningar Annie som är inne på femte dagens övertid i graviditeten och behöver tänka på annat än bebis just nu... rolleyes.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Jag har bara gamla vanliga buskpioner, ibland knipsar jag bort de gamla blommorna andra år får de sitta kvar och sätta frö och jag har inte märkt någon skillnad hos mig. Jag brukar inte så pionfröna i kruka utan det får dyka upp små överraskningar i rabatten istället. (Det tar ofta 2år för pionfrön att gro så det är ingen snabbförökad växt via frö)
Madeleine1
Jag brukar låta mina sitta kvar och sätta frö. Det har fungerat bra hos mig.
cala98
Lycka till med bebisen! När jag gick över 13 dagar gick jag på lokal och lyssnade på blues! Vattnet gick på natten hemma sen..ett litet tips bara.... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon