styffe
Hej, när jag var ute och åkte med bilen såg jag något konstigt, det var träd som var "invävda" i något som såg ut som spindelväv. Det är flera träd i rad som har drabbats av detta. Jag undrar om någon kan veta vad det är.
Jag såg detta fenomen får några år sen i norra värmland oxå då var det längs Klarälvens strand. Den här gången är det i Uttran utanför stockholm.

unsure.gif /Agneta
KURT
Förmodligen är trädet hägg och förmodligen är det häggspinnarmal:

http://www.odla.nu/forums/index.php?s=6328...%E4ggspinnarmal
styffe
Precis så som du visar i ditt inlägg såg det ut, jag tycker det är spöklikt.

Men håller oxå med om att det kan vara imponerande, bara man inte får det i trädgården.

Tack för svar

Agneta
Ingis
CITAT (styffe @ 28-06-2004, 14:14)
Precis så som du visar i ditt inlägg såg det ut, jag tycker det är spöklikt.

Men håller oxå med om att det kan vara imponerande, bara man inte får det i trädgården.

Tack för svar

Agneta

Tyvärr kan man få det i trädgården också. På min vingade benved och jag har hört andra som också drabbats. Jätteäckligt med säckar av väv inuti busken fulla med larver.
annaridell
Om man skulle få det på nån väredfull buske hemma så ska det finnas Bacillus thuringensis var. kurstaki somman kan behandla med.
Ingis
Om inte busken eller trädet är för stort så går det bra med händerna och en hård vattenstråle. Fast det är så äckligt att man får stålsätta sig wacko.gif blink.gif wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon