Full version: Vad är då detta?
Ti bee
Denna har jag frösått och planterat ut. Men jag vet inte vad det är eller vart fröet kom från. Det är säkert inget ovanligt. Själv trodde jag att det var en balsamin, inte för att jag haft någon balsamin förut.... rolleyes.gif , men jag fick för mig det, fast den likar inte bilder på balsaminer jag sett efteråt.
Ca 20 cm hög (men lite böjd i växtsättet), blommar nu. Rosalilablå blommor med lila nerver.

Är det en östafrikansk perenn mojmeorkidé som jag hoppas på? tongue.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Kanske någon slags Echium, tycker den påminner en del om snokörten jag odlade för många år sedan
Ti bee
Japp, så var det! Snokört! smile.gif Gjorde en sökning och du har helt rätt!

smile.gif Då uppstår ett annat problem..... sleep.gif för grannväxterna är då alltså inte snokört vilket jag trodde fram tills nu. Kanske kom de från samma kruka, märkt endast med "snokört", det är inte omöjligt. Så då får jag återkomma med en bild på den falska snokörten också då! Undrar vad det för något då?

Köpte förresten röd snokört 'rubra' häromdagen, vad vacker den är!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon