Ti bee
Hur stora krukor har ni till era änglatrumpeter? Jag förstår att en del övervintrare är väldigt stora, men om man tänker sig trumpeter på ca halvmetern (förstaåringar), hur stor kruka skulle du ge en sådan?
Skulle tippa att mina krukor är ca 30-35 cm diam, är det för litet?
Kan jag gödsla dem med chrysan och köper ni detta i pulver eller granulat? Strör man det bara över jorden då?
smile.gif
Fenja
Kolla om krukan är full av rötter, i så fall vill den nog ha en större kruka, annars tycker jag att det låter ganska lagom stort. Jag gödslar mina med brunnen hästgödsel och Blåkorn.
Mvh
Fenja
essla
Hej!

Jag gödslar i princip alla mina blommor (nå ja ett ar undantag finnes) med Bio Bakt. Ett gödningsmedel som fungerat utmärkt för mig! "Tippsar" om detta, men om du har entt annat som du tycker fungerar bra fortsätt med det! Tror inte att änglatrumpeter är så kräsna på viket gödsel de får, men de brukar villja ha mycket =)

Hälsnigar Essla!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon