Katti med torpet
01-02-2003, 17:01
Hej på er
Förlåt att jag använder er som suport men jag skulle så gärna vilja visa en bild på en fulkomligt underbar gullregnstunnel som jag tänkte ställa en följdfråga om.
Alltså, jag har förstått att man kan göra sitt eget fotoalbum på AoT's hemsida och sen länka härifrån. Men var tusan startar man. Klickar man på "fotoalbum" kommer ju bara de befintliga upp. Hur gör ett eget? Måste man vara prenumerant eller så?
Snälla, ge mig en vink om var jag skall starta...
Fialotta
01-02-2003, 17:12
Hej!
Du måste först registrera dig på deras sida...sedan gör du ett fotoalbum
där! Sedan klipper o klistrar du över en bild som du vill visa här...
har just lärt mig detta fenomen
Vi kommer att få ett här oxå snart...är under uppbyggnad tror jag bestämt!
Fråga gärna igen om du vill ha hjälp....
nu blev jag nyfiken på din bild bara för det
Lycka till!
Katti med torpet
01-02-2003, 17:38
Tack för hjälpen!
Tyvärr så insåg jag att det inte är tillåtet att göra som jag tänkt, bilden är inte min egen utan ligger på webben. Jag har den även i en broshyr från trädgåden i fråga, men man får ju inte scanna och lägga in bilder från trycksaker heller, suck. Jag får väl åka dit igen och fota själv...
Jag kommer att skriva min fråga under "Träd, Buskar och Häckar" om du vill läsa.
Bild på den underbara Gullregnstunneln hittar du om du söker på "Bodnant garden" (fliken Images) hos Google. den dyker då upp några rader ner i första sökfönstret.
Men Katti kan du inte ge oss webadressen här? : )
Ralf, här kommer web-adressen: www.glandwr-trefriw.co.uk
Den magnifika bilden hittar du nästan längst ner på sidan.
Katti med torpet
02-02-2003, 08:28
God morgon!
Här har ni adressen till själva trädgården:
http://www.bodnant.co.uk/Den är som sagt sevärd om man är i närheten, tyvärr är inte hemsidan så utförlig. Ligger i norra Wales inte så långt från kusten.
Vad gäller bilden så kunde man ju tydligen kopiera in den direkt i detta "mail" så det försöker jag med nu:

Ha ha det gick!! Nu har man lärt sig något nytt igen...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.