Full version: Tossig katt
Nutten
Igår kväll när jag satt vid datorn hörde jag sambon fråga om det var jag som höll på och släpade en filt längs med golvet (han såg slutet av filten och tänkte väl att jag busade med katten). Jag tittar ut i hallen och får syn på katten släpandes på filten, varpå jag svarar att det är katten. Det roliga är att filten hade legat prydligt ihopvikt på sin plats på en hylla inne i klädkammaren...

Sambon kommer ut i hallen och vi ser på när katten drar och ordnar med filten så att det blir en skön bädd att ligga på, mitt i hallen. Jag uppskattar inte sådana strategiskt placerade väghinder och puttar filten åt sidan. Katten ser med förebrående min på mig och börjar sedan släpa ut filten igen. Tydligen luktade den gott också, det var till att kråma sig på den...(hon började löpa igår). Jag ger upp och återgår till datorn. Lite senare när jag tittar ut i hallen så ligger hon som en liten boll på sin nybäddade sovplats!
laugh.gif wub.gif biggrin.gif
Saiai
Katter är underbara.....ser framför mig den förebrående minen....;-)
yla
fniss du får nog stå ut med den nya sovomysplatsen hon skaffat sej
katter är underbara
Zanna
Det låter verkligen som din katt blivit hund! Det skulle vara kul att se. När många hundar är skendräktiga så bäddar de och släpar runt på leksaker men jag har inte hört att katter gör likadant.

När min hund var skendräktig i våras så vaknade jag en natt av att hon burit upp fyra av sina leksaker i sängen - en lurvig anka, ett flytben (för vattenlekar), en leksak i form av flaska som piper och ytterligare en leksak. Hon bäddar också - ibland har hon dragit upp sin bädd i min säng och gjort en hög av mitt dubbla duntäcke, sin bädd och sitt täcke. Sen ligger hon där mitt i högen och ser så oskyldig ut. Det jag inte förstå är varför hon gärna springer ut i trädgården och gräver ner sin lurviga anka unsure.gif Det är ju tur att hon inte har riktiga valpar för då skulle jag väl behöva leta efter dem i rabatterna eller skogen biggrin.gif biggrin.gif Vilket trauma för valparna!

Kanske ni vaknar med alla kattens gosedjur i sängen biggrin.gif
mekare
är ni säkra på att hon inte är gravid?
det låter som hon bäddar för bebisar, även katter gör sånt.
Annica i Sörmland
Jag har en steriliserad kattfröken på 5 år som bäddar som en tok! biggrin.gif Hon gräver sig iofs bara in under filtar, täcken och överkast...

Sen har jag en längre tid misstänkt att hon har en liten hundgen, för hon är en väldans bra "vakthund"! biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon