fiffigafrun
...glasningen av växthuset i söndags. Bara halva taket blev klart så det är lika blött där inne som utanför tyvärr.
TeliaNet
det stog på aftonbladet att det skulle bli en regnig sommar, det får det bara inte bli.
den som väntar på sol väntar alltid för länge laugh.gif
Zanna
Även fast jag bor i soliga Karlstad så börjar det kännas som i sången; "sommaren är kort, det mesta regnar bort..."

Susanne som längtar efter att solen och värmen ska komma tillbaka
MrNorth
Stod det inte på aftonbladet oxå att det skulle bli en varmare sommar än vanligt och att juli och augusti skulle bli toppen, speciellt vid kusterna?

Slutsats... aftonbladet är nog minst lika pålitligt som karpar, svalor och rågprognoser rolleyes.gif

MVH
Henrik
Frida Sandman
Hos oss är det i vart fall välkommet med regn. På hela förra sommaren regnade det bara tre gånger på vår gård. Det regnade flera gånger vid stora vägen (cirka 300 meter bort) men inte hos oss. Gissa om det var välkommet med nederbörd när den väl kom?!

Nu har det regnat en och en halv dag och jag är jätteglad att slippa vattna när vi dessutom börjar ha lite ont om vatten i brunnet. Har man eget vatten önskar man att grundvattennivån är lite högre än den varit de senaste tre åren.

Så här får det mer än gärna regna! wub.gif

"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" tongue.gif
Betty
Är ganska säker på att Aftonbladet får sina väderuppgifter från SMHI...
Och att vi inte kan lita på SMHI - det vet vi ju sen förr! tongue.gif
Betty
CITAT (TeliaNet @ 29-06-2004, 11:09)
det stog på aftonbladet att det skulle bli en regnig sommar, det får det bara inte bli.
den som väntar på sol väntar alltid för länge laugh.gif

CITAT
MrNorth Skickat den 29-06-2004, 12:46
--------------------------------------------------------------------------------
Stod det inte på aftonbladet oxå att det skulle bli en varmare sommar än vanligt och att juli och augusti skulle bli toppen, speciellt vid kusterna?

Slutsats... aftonbladet är nog minst lika pålitligt som karpar, svalor och rågprognoser  

MVH
Henrik  

Har ni läst i samma årgång av A-bladet!!!??? laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
Fenja
Idag skiner solen från en molntussig himmel, det är strax över +20 grader och alldeles underbart!! ..........i Boråstrakten.
Mvh
Fenja
cic
Och i Jönköping skiner solen varannan timme, och spöregnar varannan.. sad.gif
Fenja
Så ja! Nu regnar det igen...................suuuuuuuuuuuuuck!
Mvh
Fenja
magiana
Å här kom det typ 40 mm för någon timme sen. Jag hann precis hem för att dra ur sladden till alla dataprylar. Det är nämligen det enda idiotsäkra om man vill ha datorn kvar vid blixtnedslag. Sen tog det inte nån lång stund innan blixten slog ner. Det small och jag trodde att micron hade exploderat men det var bara två proppar som gick. Vovven fick ursäkta, promenaden fick skjutas upp. När vi väl kom ut hade min välbekanta stig förvandlats till en strid flod och grusvägarna var fulla av djupa skåror efter vattnets framfart. Hualigen, ett sånt väder man fick...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon