Full version: Vintergrön liguster
Maria76
Vi bor strax norr om Stockholm och planterade en vintergrön liguster häck i spetember -03. Vi beskärde enligt instruktion från plantskolan på våren och den har fått ganska mycket vatten, men ändå verkar bara 1/3 av häcken få blad ??? sad.gif Vad ska jag göra ? Är resten förlorad eller har jag bara dåligt tålamod ? Jag kan ju se att vissa plantor precis fått sina blad men den ser för trist ut (häcken alltså).... Jag har gödslat en gång och även luckrat lite och fyllt på lite fräsch jord... Är det bara reklamation kvar nu eller törs jag vänta med det ?

Tacksam för all hjälp !

// Maria
Hannele
Jag gödslar och klipper aldrig nyplanterat. Buskar behöver något år för att etablera rötter.
Det som inte kommit ännu, har förmodligen dött. Skrapa lite på barken och se, om det är grönt under.
Maria76
Okej, det ska jag. Tack !

Känns lite tråkigt att ha fått råden från plantskolan dock... Alla på gatan köpte från samma ställe och ingen har fått den att ta sig....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon