Full version: Pion....
lisselbo
Har en Pion i min trädgård men vet inte vilken sort det är.
Känner nå´n igen den?
Finns i mitt album "mera trädgård"
mvh Marie
LarsV
Inte just nu, men jag satt och letade på nätet efter pioner och vet att jag såg den igår. Jag har skrivit ut en hel del om olika sorter och de ligger på soffbordet hemma. Ska kolla och återkommer förhoppningsvis imorgon.

/ Lars
Betty
Paeónia lactiflóra 'Bowl of Beauty' (Kinesisk pion)
uno
CITAT (Betty @ 30-06-2004, 14:45)
Paeónia lactiflóra 'Bowl of Beauty' (Kinesisk pion)

Fantastiskt, jag har precis just nu sänt en beställning till Hermann Krupke på denna Pion. När jag tittar på bilden så tror jag inte att bilden visar en
Bowl of Beauty. Jag har en sådan Pion utanför mitt arbetsrum i trädgårdsföreningens Pionrabatt.
Betty
smile.gif Jag har den i min trädgård sedan fem år. Här uppe i Luleå har pionerna inte börjat blomma riktigt ännu, men de har knoppar!
Betty
Maries pionbild:

Min pion:

Googles-bilder:
Bowl of beauty

Nog tycker då jag i alla fall att det ser ut som en sådan...
uno
CITAT (Betty @ 30-06-2004, 15:02)
Maries pionbild:

Min pion:

Googles-bilder:
Bowl of beauty

Nog tycker då jag i alla fall att det ser ut som en sådan...

OK jag ger mig. Det är nog en Bowl of Beauty. Det som gjorde att jag beställde en sådan var att den är fin även de röda blombladen har fallit av.
lisselbo
Tackar så mycket för erat engagemang (rätt stavning?), det är alltid kul att veta vad man har i trädgården.
Har en hel del jag inte vet namnen på eftersom det är en gammal trädgård vi flyttat till.
Huset är byggt i slutet av 40-talet så det finns en hel del roligt som kommer upp lite överallt.
~~Marie~~
Mocca
Du vet väl att pioner har mycket magiska egenskaper? De skyddar ditt hus och de dina, så var rädd om dem wub.gif
lisselbo
Tycker att pioner är bland det vackraste som finns, skulle gärna vilja ha hela trädgården full av dom.
~~Marie~~
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon