Mocca
Är det som jag tror.......(hampppppaaa......schyy)

Nope, jag har blivit anklagad för mycket, skyldig många gånger.....men denna gången är det i så fall fåglarna biggrin.gif

Cilla
Det ser så ut. Tag med fingrarna på bladen och känn om det doftar angenämt - då är det den.

Min mamma odlar på balkong och för några veckor sedan hade vi kul åt det klassiska - mamman som ivrigt talar om att dottern måste se ett ovanligt vackert ogräs med mycket god doft... Ajabaja sa dottern förstås, men det är synd att en sådan vacker och väldoftande planta blivit helt förknippad med att man ska röka den.
Airamya
Jo, nog ser det ut att vara den alltid. Och visst är den vacker? smile.gif
Jag håller med Cilla, det är synd att den ska ha så givna associationer.
Det är ju t o m förbjudet att odla den för dess skönhets skull, eller om man skulle vilja tillverka rep... tongue.gif
Mocca
Uhum.....jo den doftar juvligt wub.gif

Men inte tänker jag ta bort den inte, det är den alldeles för vacker för. Står rätt skyddat så jag tror inte att någon får abstinensbesvär av den heller biggrin.gif .

Måste berätta..........en lantbrukare en bit härifrån odlade fågelfrö. Det växte upp och det var tydligt att det skulle bli en god skörd. Han tvådde sina händer och räknade pengar.... laugh.gif . Men döm om hans förvåning när han en kväll var ute o gick med hunden. Hela fältet var fullt av folk som slet upp hans plantor hej vilt. Strax efter rullar, ovanpå allt eländet, 4 polisbilar in laugh.gif wub.gif

Japp. Han hade fått fel frön!! Han slapp dock fängelse, eftersom han kunde bevisa att det var fel frön han fått från Danmark laugh.gif

Men det fanns en hel del som var överlyckliga.....de som kom undan med sin skörd alltså biggrin.gif

Numera kan man få dispans och odla industriell hampa som det heter.
Airamya
CITAT (Mocca @ 01-07-2004, 09:12)
Hela fältet var fullt av folk som slet upp hans plantor hej vilt. Strax efter rullar, ovanpå allt eländet, 4 polisbilar in laugh.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Vilken syn det måste ha varit!

*s*
Gurkan
Mördare och pedofiler får gå fria för att polisen är ute och plockar blommor.

Har ni inte läst om ståhejet kring Lunds konsthall där dom skulle använda 75 hampaplantor som dekoration till en utställning. Industrihampa av certifierat utsäde, tillstånd från länsstyrelse osv. men polisen hade inget bättre för sig än att göra razzia och skövla. Plantorna tvingades lämnas tillbaks, avklippta, och polisledningen i Lund meddelade stolt att insatsen varit en succe och att dom kommer att göra det igen så fort dom får chansen.

Vad näst, razzia i alla kyrkor som ger nattvard utan utskänkningstillstånd och dörrvakt ??

Skandal är vad det är !

Mocca : Din planta är jättefin, hoppas den får växa och bli stor och att inte Farbror Blå kommer och gör hembesök.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon