Full version: super -thrive
sophie
Hej
Någon som har testat super thrive som förebyggande mot ohyra?Fick ett tips från tyskland om just super-thrive men jag har aldrig använt det ,de hade ofta till kaktusarna sa hon,Är det någon som vet om detta är bra och finns det att få tag på i Sverige?Får man importera annat bekämpningsmedel från ett annat Eu land någon som vet utan intyg?mvh as
maimiti
Superthrive finns att köpa i USA. Vad jag vet går medlet att importera till Sverige utan större problem eftersom ST, som består av vitaminer, mineraler och hormoner, inte klassas som vare sig bekämpningsmedel eller gödning.

Jag ställer mig dock tveksam till att ST skulle fungera som förebyggande mot ohyra och jag har faktiskt aldrig tidigare hört att det skulle kunna användas i det syftet. Jag har själv testat det eftersom det påstods förbättra tillväxten, men jag märkte aldrig av någon positiv effekt.

Många amerikaner jag haft kontakt med anser det vara ett suveränt medel som får växterna att skjuta fart som bara den, men jag undrar om det inte är lite önsketänkande och inbillning... eller så stämmer det fast inte hos mig.
sophie
Tack för svar,Kanske är det så att det verkar som stärkande..Mvh as
Åsa, mälardalen zon 2
Det finns andra medel i sverige som också ska vara stärkande för växterna och ska göra dem mindre mottagliga för ex. svampsjukdomar, jag testar SM3 i år.

http://www.runabergsfroer.se/asp/Main.asp?...id=65&kat=tillb

Även nässelvatten, vallörtsextrakt, åkerfräkenavkok fungerar stärkande och förebyggande mot svampsjukdomar. Nässelvatten rekommenderar jag dock inte ifall det är inomhus det ska användas, det luktar inget vidare.
sophie
Tack snälla detta ska jag pröva eftersom jag brukar bladgödsla en hel del..Visste inte om detta medlet.MVh As
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon