Full version: Paraplyaralia
Orchid
Hej!

Jag undrar om det är någon som vet något om paraplyaralia??
Jag får det inrycket att det är en ganska lättskött växt, men jag undrar hur långlivad den är? Någon som vet?

Mvh
Kattgräs
Jag tycker den är lättskött, men jag har faktiskt misskött den så hemskt att den till och med blommat ett par gånger. Men den har nu fått näring och verkar ta sig.

Den är rätt långlivad, fast den vi har, har som sagt misskötts en del och har bara blad i toppen och på en gren som skjuter ut från toppen. Resten av stammen är kal, så den ser faktiskt ut som - ett paraply.
blink.gif
Emser
Den är nog en typisk "ungkarls blomma"...den klarar sig bra med på tok för lite vatten. Den verkar trivas i ljusa rum men inte i direkt solljus. Hitta en ohyra som biter på denna växt - för jag har då inte gjort det! Inte ens Spinn vill ens titta på denna krukväxt!
Marie
Den är långlivad. Det enda man behöver göra är att klippa den när den nått upp i taket eller när man vill korta ner den ändå. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon