ester
I dag kom de - mina sommarfår! wub.gif Tre tackor och en stor bagge med krulliga horn. Detta blir första sommaren på prov. Kan de gå i hage med elstängsel så kan de få komma tillbaka nästa sommar, på ett längre sommarlov.

Det tog 15 minuter från att vi släppt ur dem ur hästtransporten och stängt grinden till hagen innan de stod ute på vägen igen huh.gif
Nu har ledartackan fått sig en stöt och då verkar de hålla sig där det är meningen att de ska vara. Och de är så duktiga och äter av sly och högt gräs. Min äng kommer att bli SÅ fin!!! smile.gif
TeliaNet
är inte så hemma på vad elstängsel tråden kostar men in vestera i ett till på samma stolpar. annars kan man ta ståltråd.
de kommer garanterat att rymma fler gånger så det kommer att ta en stor del av din tid.
ester
CITAT (TeliaNet @ 03-07-2004, 18:41)
är inte så hemma på vad elstängsel tråden kostar men in vestera i ett till på samma stolpar. annars kan man ta ståltråd.
de kommer garanterat att rymma fler gånger så det kommer att ta en stor del av din tid.

Vi har hästar i hagarna i vanliga fall och till dem vill vi inte ha metallvajer pga skaderisken. Fåren är ganska elvana, hagen är stor och det är gott om mat. Vi har 4 trådar och nu när de fått sig en stöt hoppas jag att de kommer att stanna inne. Gör de inte det så får de åka hem igen!
Jag hoppas att det går bra för de verkar väldigt trevliga!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon