Nu finns bilder på de hemska högarna. Vems är dom? Någon som vet?
Ursäkta att jag även lagt in ett annat inlägg om samma sak som inte är länkat med detta. Det blev fel och nu vet jag inte hur man får bort det. Kan man ta bort ett "felmeddelande"?
kristerh
04-07-2004, 12:27
Undrar om det inte kan vara räv? katt är det inte och inte igelkott heller!
krister
Kattgräs
04-07-2004, 13:36
Jag undrar också om det är räv, men de är fastare och räven lägger helst sin "hög" synligt på en sten eller stubbe.
De skulle kunna vara en katt som är mycket lös i magen. Men normalt kattbajs är det inte!
Copycat
04-07-2004, 13:43
..
andersen
04-07-2004, 13:50
Jag tror att det är en hundskit.kan det vara så att någon släpper ut sin hund sent på kvällen?
Det är en hund! av medelstor storlek typ Pudel, terrier eller liknande.
Troligtvis lider den dessutom av magkatarr, för att den inte får rätt foder.
Kolla i området om det inte finns en hund i denna storleken. Ägaren släpper nog bara ut den stackaren på natten istället för att ta fram skor och koppel.
Räven skiter i "torn", igelkotten på längden och en sjuk katt lägger mer en mindre koblaffa.
MariaS
Anki på Öland
04-07-2004, 21:54
Dom kattbajsar som jag låg utspridda på min gräsmatta i våras såg ungefär likadana ut. Det finns ju även katter som får foder som inte är så bra och är lösa i magen.
Anki
netaave
04-07-2004, 22:03
Jo då nog kan katter göra högar mitt på en gräsmatta, det är vår grannes ett levande bevis på.
Airamya
05-07-2004, 12:45
Det är absolut inte katt, alldeles för stora högar för det.
För att kunna bedöma vad det är för typ av djur skulle man behöva se det närmare och eventuellt lukta på det för att komma underfund om det är en vegetarian eller en köttätare först o främst.
Är det en köttätare så skulle jag gissa på hund (håller med MariaS) men är det en vegetarian så måste det nästan vara något vilt djur.
Eller kanske en grävling? (har ingen aning om hur grävlingskit ser ut, jag bara spånar lite).
hehe Vi leker verkligen 'Gissa bajset' här! Min son kommer att bli avundsjuk! (För er som inte har småbarn --> Gissa Bajset går på Bolibompa (Myror i Brallan) med jämna mellanrum).
Jill-Ulrika
06-07-2004, 11:48
CITAT (catnor @ 03-07-2004, 23:55)
Nu finns bilder på de hemska högarna. Vems är dom? Någon som vet?
Ursäkta att jag även lagt in ett annat inlägg om samma sak som inte är länkat med detta. Det blev fel och nu vet jag inte hur man får bort det. Kan man ta bort ett "felmeddelande"?

Alltså jag är ingen expert men det kanske är "kräks"? En spya ifrån något sjukt djur som exempelvis katt. Min katt kunde kräkas små högar när han var dålig...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.