Är det någon som kan ge ett eller fler förslag på klätterros ( gärna röd) Gärna med en stark doft, som trivs på norrsidan?? Eller har ni något annat tips som kan passa ???Av klätter växter alltså. Det blir lite sol på kvällen på den platsen.
Som du ser är Flammentanz med där, men den doftar inte mycket. Zepherine Drouhin är cericerosa och doftar starkt.
Fenja
04-07-2004, 18:26
ROSOR FÖR SKUGGIGA PLATSER OCH NORRVÄGGAR. Få rosor trivs i helskugga men det finns en hel del som klarar halvskugga eller platser som har mindre än 4 timmars sol per dag. De flesta väldoftande och med en gammaldags charm.
Rabattrosor: ’Little White Pet’ ’Rødhætte’ ’Queen Elizabeth’
Klätterrosor. Rosa helenae ’Aksel Olsen’ ’Flammentanz’ ’Maigold’ ’Mme Alfred Carrière’ ’Polstjärnan’ ’Suaveolens’ ’Venusta Pendula’ ’Zépherine Drouhin’
Från Flora Linneas utmärkta rossida! Mvh Fenja
Kajsa
04-07-2004, 18:29
råse- marie, nu tycker du väl vi är snurriga samma sida 3ggr
Fenja
04-07-2004, 18:33
Ojjjjj , jag kollades inte ens... Mvh Fenja
råse-marie
04-07-2004, 19:02
Inte tycker jag det. Tack för tipsen.Jag ska kolla upp för jag vill plantera vid vår andra utgång ..en trist vägg ut mot parkeringsplatsen. Har ni någon favorit??? jag älskar allt som är blommar och som gärna har en stark och god doft.Remolterande eller lång blomningstid.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.