*Laika*
Jag läser inläggen och inser att jag nog startade som medlem från fel ända. Man skulle kanske presentera sig först innan man skriver ett inlägg? Jag skrev ett inlägg i gårkväll när humöret rann till litegrann, jag skulle inte vara medlem här. Jag har ganska länge besökt det här forumet och tycker att man lär sig skitmycket av att bara läsa gamla och nya inlägg. Det går att söka sig till det man undrar över, det tycker jag är toppen. Men igårkväll rann det över och jag vart tvungen att säga vad jag tyckte om några på forumet. Jag har med intresse följt trådar som har med ogräsbekämpning att göra, och lärt mig hyffsat mycket om vad som funkar i trädgården. Jag använder själv Round up, inte i så stora mängder, och skulle inte tycka att det var så skoj att bli behandlad som Copcat blitt av Posse. Det var av den anledningen som jag själv inte blitt medlem före igår. Jag kan litegrann om ganska mycke, så jag har vällan lite smarta tips o råd att ge om det skulle knipa. Jag undrar lite om tråden som jag debuterade i, vart tog den vägen? Det kan väl inte bara komma bort så där? Jag kommer inte ens ihåg vad den handlade om , mer än att många inte tyckte om nya medlemmar, varför är det så på ett forum? Andra forum blir glada när man kommer dit som ny medlem. Eller gäller regeln : Du är välkommen till vårat forum, så länge du håller käften och inte tycker annorlunda än oss som vart med flera år? man blir lite lessen när man läser såna grejer. Jag stämmer in på det mesta som man inte vill ha på forumet. Jag röker, dricker(mycket måttligt) använder Round up (också det mycket måttligt), handlar min mat på det ställe som är billiogast (oftast inte ICA o COOP) jag tycker att bensinpriserna är åt hel...e för höga, jag har katter (som springer ute, inte alltid) Jag tycker inte att jag är en dålig människa för det, jag tycker att det ska vara mångfald på ett forum. Jag vill inte ha skit av såna som är annorlunda än jag, jag står för den jag är o dom andra får stå för sitt. Jag vill inte bli behandlad som herr Lindell, Copcat o alla dom andra som fått mycket skit för att dom haft en egen åsikt. Mer åsiktsfrihet till forumet. mvh Laika
Posse
CITAT (Laika @ 04-07-2004, 18:04)
Jag använder själv Round up, inte i så stora mängder, och skulle inte tycka att det var så skoj att bli behandlad som Copcat blitt av Posse.

Skulle du vilja precisera dig???
*Laika*
Javisst kan jag precisera mig. Om jag har ogräs i rabatten så penslar jag påRound up som jag lärt mig att man ska, för att inte duscha ner området omkring. Då är det bara DEN växten som jag penslat på som dör, inte allt omkring. Och det går inte ut så mycket gift i naturen. Jag penslar också ogräs på mina grusgångar och ogräset mellan stenplattorna. Stenplattorna föresten, där har jag faktiskt tänkta lägga en pressenning under. Då slipper jag gå på huk och pensla, bra , eller hur. Jag har snart inte så mycket ogräs kvar, och det har inte gått åt så mycket Round up som jag trodde. Jag har två flaskor kvar, hoppas att det inte är bäst före datum på dom. Men jag trodde att du redan visste hur man gör. Herr Lindell har sagt det så många gånger och Gossen Ruda också. Ogräsfritt var det här ! mvh Laika
Posse
.... att bli behandlad som Copcat blitt av Posse.

Skulle du vilja precisera dig???
renate
Hej på dig!
Välkommen till forumet,vi brukar väl välkomnar alla nya forumister här,det tillhör den goda tonen tycker jag.
Ditt tidigare inlägg har jag missat och Round upp debatten lägger jag mig inte i,att du röker är din sak och ett glas vin då och då är väl gott.
Detta forum är trevligt,med många vänliga och trevliga forumister.Här är många som jag betecknar som mina vänner.
Mvh. Renate
*Laika*
Javisst, du hade väl kunna preciserat vad du ville från början. Jag tänkte väl, DU borde kunna det där med hur Round up funkar. Ja, se hur tokigt det kan bli. Jo, tillbaka till Copcat. Det verkar som att du har en förkärlek att citera honom/henne (varför använder inte alla ett namn som har en könsrelation?) Du klankar ner på Copcat och även andra, men mest Copcat på slutet. Du tar upp dammiga trådar där du direkt angriper Copcat, är det OK anser de gamla i gänget? Javisst, tycker dom unisont (med väldans få undantag) (heder åt dom föresten, undantagen alltså) Jag tycker att det är en taskig stil och att det inte passar på ett forum att tracka folk som du gör. Det är just nu undantagslöst Copcat som är ditt mål. Annars har det varit Herr Lindell, Fenja och Gossen Ruda som fått utstå spott o spe från dig. Det är inte hedervärt för en person som varit med i forumet så länge att tracka dom som är nya. Jag har fluktat lite på dom trådar där både du o Copcat är inblandade, o slås av en enda tanke. När du citerar honom/henne, varför står inte även det han/hon svarade på? Du har tagit bort sammanhanget mellan citaten och handlingen. Jag måste verkligen få framföra mitt allra varmaste tack för det fina mottagandet jag fått på forumet. Jag BAD om att inte bli attakerad av vare sig dig Posse eller den andra. Jag tror inte ens att du behövde specifiseringen, du borde ha fattat vad jag syftade på. Det är bara till att kolla på dina citat om Copcat. mvh Laika ps. Tack så hemskt mycket Renate, jag har redan lärt mig en massa här. Det är inte alla som är elaka. Dom flesta av er är hur snälla o söta som helst.ds
Copycat
--
Mollgan
Välkommen, jag är också ny och har blivit så varmt mottagen här, du kommer säkert att trivas!
Mvh
Mollgan
Fisan
Välkommen Laika! smile.gif
Posse
CITAT (Laika @ 04-07-2004, 20:46)
Javisst, du hade väl kunna preciserat vad du ville från början. Jag tänkte väl, DU borde kunna det där med hur Round up funkar. Ja, se hur tokigt det kan bli. Jo, tillbaka till Copcat. Det verkar som att du har en förkärlek att citera honom/henne (varför använder inte alla ett namn som har en könsrelation?) Du klankar ner på Copcat och även andra, men mest Copcat på slutet. Du tar upp dammiga trådar där du direkt angriper Copcat, är det OK anser de gamla i gänget? Javisst, tycker dom unisont (med väldans få undantag) (heder åt dom föresten, undantagen alltså) Jag tycker att det är en taskig stil och att det inte passar på ett forum att tracka folk som du gör. Det är just nu undantagslöst Copcat som är ditt mål. Annars har det varit Herr Lindell, Fenja och Gossen Ruda som fått utstå spott o spe från dig. Det är inte hedervärt för en person som varit med i forumet så länge att tracka dom som är nya. Jag har fluktat lite på dom trådar där både du o Copcat är inblandade, o slås av en enda tanke. När du citerar honom/henne, varför står inte även det han/hon svarade på? Du har tagit bort sammanhanget mellan citaten och handlingen. Jag måste verkligen få framföra mitt allra varmaste tack för det fina mottagandet jag fått på forumet. Jag BAD om att inte bli attakerad av vare sig dig Posse eller den andra. Jag tror inte ens att du behövde specifiseringen, du borde ha fattat vad jag syftade på. Det är bara till att kolla på dina citat om Copcat. mvh Laika       ps. Tack så hemskt mycket Renate, jag har redan lärt mig en massa här. Det är inte alla som är elaka. Dom flesta av er är hur snälla o söta som helst.ds

Nå, vad tror du "Laika" om det somliga här påstår, nämligen att vissa användare uppfinner nya identiteter vartefter, som t.ex. ska stötta deras egen sak?
Copycat
--
Betty
Jag läser inläggen och inser att jag nog startade som medlem från fel ända. Man skulle kanske presentera sig först innan man skriver ett inlägg?

Hej och välkommen Laika! Inte är det nödvändigt att presentera sig först innan man börjar skriva inlägg,
men det är rätt trevligt! smile.gif
estet
Välkommen Laika! smile.gif
kerstin z5-6
För min del får du anvanda vad du vill , jag är intresserad av TRÄDGÅRDSFRÅGOR smile.gif
Posse
CITAT (Copycat @ 04-07-2004, 23:38)
Eftersom Laika inte verkar vara närvarande så får jag väl försvara mig själv då. Som man känner sig själv känner man andra, verkar DET bekant Posse? Det var så hetsen emot mig började, det vår någon som förbarmade sig över mig och sen var hela karusellen igång. Alla som stöttar oss som inte tycker som du är väl troll, eller? Alla "nya" som har en egen åsikt är väl troll? Varför drar du upp gamla trådar? Om inte det är en handling som passar ett troll så vet inte jag vilka kriterier som gäller. Trollen skriver inlägg för att uppröra och skapa dålig stämmning, det klarar du perfekt alldeles på egen hand. Citera inte mina gamla inlägg, eller nya heller för den delen.Då du gör precis som Andersen, plockar dom ur sitt sammanhang. Svara på lite trädgårdsfrågor i stället. Låt mig vara en gång för alla, innan jag blir riktigt irriterad. Jag kan vara en någorlunda trevlig person ganska länge, innan någon lyckats provocera mig. Och jag måste medge, du har snart lyckats. GRATTIS.  :angry:

Att påstå eller insinuera att någon är ett "troll" har jag förstått är ämnat som ett skällsord, ett kränkande och/eller förolämpning och du tycks gilla att försöka sätta trollstämpeln på andra.

Din formulering "Eftersom Laika inte verkar vara närvarande så får jag väl försvara mig själv då." verkar minst sagt märklig - varför skulle du låta "Laika" försvara dig?

Och "Låt mig vara en gång för alla, innan jag blir riktigt irriterad. Jag kan vara en någorlunda trevlig person ganska länge, innan någon lyckats provocera mig." skulle säkert vissa hävda låter typ som ett hot.
Viveka
Inte för att jag vill blanda mig i den här diskussionen, men bara för att förklara uttrycket 'troll' som nämnts några gånger i denna och andra trådar.

Det har ingenting med våra skogstroll att göra. De flesta diskussionslistor på nätet är engelskspråkiga, och uttrycket kommer därifrån. 'Troll' är en vedertagen benämning på personer som skriver inlägg för att avsiktligt reta upp andra och skapa en inflammerad debatt. Motsvarande verb är 'trolling' och det hela brukar illustreras med en metare. Man kastar altså ut ett bete, för att se vilka som nappar.

En god regel med denna typ av inlägg är att inte nappa. smile.gif
Sylvia
Tack Viveka för denna förklaring, den gör säkert att många som inte läser engelska listor förstår nu. Det hävdas att det bara är här på Odla detta händer, men jag hävdar motsatsen, det händer överallt där många personer är med!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon