Full version: Lökfråga..
catlin
Är det bara mina tulpaner som bladen fortfarande inte vissnat ner?? har ju knipsat av blomgrejen men dom står där gröna o spretar fortfarande mad.gif
MRLINDELL
Är dom i vägen kan man plocka upp dem med grönt och allt och låta de ligga och torka in en månad eller två för att sedan sättas igen i höst. Jag tog inte upp mina i år utan gjorde som man inte skall göra dvs knippsade på framsidan, hade inte ork att vänta då mina vallmon skulle i backen. Man får finare lökar om man låter det gröna dra in löken.
catlin
Ah tack rolleyes.gif

Spelar det nån roll om man skulle flytta lite på dom när man bökar runt eller är det bättre o ta upp dom helt nu då?
*Laika*
Jag brukar flytta mina lökar o sätta dom bakom alla perenner, det har dom inte mått så värst dåligt av. Då får dom vissna ner utan att det fula stör så värst mycke. Efter ett tag så är alla perenner så höga så det inte syns nåt.mvh.Laika
catlin
Ja ! Det var precis så jag tänkte...för jag tänkte nog inte så noga när jag satte ner alla lökar i höstas. Va bra!!

tack för det svaret tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon