Saiai
Grannen fick en kattunge i förra året, den bara kom och la sig till. I våras födde hon två små ulltottar. Jag var ju tvungen att titta på dom, och föll direkt.... Dom får flytta ner till oss när de blir "leveransklara". Återstår att se, om dom stannar hos oss eller springer tillbaka. Grannen ville att vi skulle ta mamman oxå, men fyra katter med den vi redan har känns lite övermäktigt, även om jag älskar katter. Min hund var och hälsade på dom idag, jag skulle ut och gå i skogen med en vänninna och gick förbi deras hus. Medan vi stod och pratade med grannarna passade Fox på att smita in i huset, och när jag ropade honom tillbaka stod kattan i dörren och sköt rygg, min hund vågade inte gå förbi så dom var tvungen att lyfta upp kattan. Då sa grannens dotter, när jag frågade om kattungarna sett honom, "ja, dom satt i soffan och stirrade på honom"..:-) Så nästa gång hoppas jag att dom kommer ihåg att dom överlevde mötet, och inte är så rädda. Min hund älskar ju katter som tur är, men har respekt för deras klor.
Jag längtar så efter att ta hem mina små "bebisar"........

Bill

Bull
renate
Ohhhhhhhhhhhhhh vilka sötisar,och Bill & Bull passar bra!

Renate med 2 katter,en hund tongue.gif rolleyes.gif rolleyes.gif laugh.gif wub.gif
Saiai
Jag vet ärligt talat inte hur jag ska se skillnad på dom, de är nästan identiska...:-)
Men jag har lagt märke till att den ene är lite ljusare och har kortare päls och är lite mindre, han får heta Bill, den andre en aning rödare (sitting) Bull.
(gammal indianhövding) Jag får väl köpa olikfärgade halsband till dom sen (och hoppas att dom inte byter med varandra för att busa med mig) ;-)
yla
sööta ,,,,,,,,,,, jag blir såååå sugen rolleyes.gif
Fenja
De är så fina!! Vad roligt att du tar båda bäbbarna så de har varandra att busa med! Lite nagellack på ryggen på en av dem gör att du ser skillnad, så brukar jag göra när kattungarna är lika! Nagellacket lossnar efter ett tag. Du visar väl fler bilder medan de växer upp?
Pussa på dem från mig!
Fenja
*Felix matte*
De var bland de sötaste små kissemissar jag nånsin sett wub.gif
tror jag lånar bilden till skrivbordet... om det går bra rolleyes.gif
Saiai
CITAT (Fenja @ 04-07-2004, 22:58)
De är så fina!! Vad roligt att du tar båda bäbbarna så de har varandra att busa med! Lite nagellack på ryggen på en av dem gör att du ser skillnad, så brukar jag göra när kattungarna är lika! Nagellacket lossnar efter ett tag. Du visar väl fler bilder medan de växer upp?
Pussa på dem från mig!
Fenja

en av dom har en oljefläck i pannan nu, efter att ha kollat underredet på en bil...;-)

som skrivbordsunderlägg kanske du skulle kunna få en bättre bild...jag har lagt till fler bilder och ska ta nya eftersom. svårt att ta stillbilder på krabater i denna åldern.... Mamman fick ett namn idag, Häxan, hon ser ut som en riktig häxkatt ..... :-) Tyvärr kommer hon nog inte att bli så gammal, dom ville jag skulle ta henne med men det kan jag inte tyvärr.....
en övergiven kattunge var hon när hon kom till dom förra julen, och är så kelig och fin......
Saiai
CITAT (Felix matte @ 05-07-2004, 18:52)
De var bland de sötaste små kissemissar jag nånsin sett wub.gif
tror jag lånar bilden till skrivbordet... om det går bra rolleyes.gif

det var visst du som frågade efter bild till skrivbordet... ;-)
du får såklart ta vilken bild du vill, utom den med min dubbelhaka....... :-)
Fenja
... inte så gammal... Du får inte skriva så där!! Nu blir jag ju tvungen att fråga var Häxan finns, jag som för tillfället har alla katter jag behöver... rolleyes.gif ...egentligen!
Mvh
Fenja
Saiai
CITAT (Fenja @ 07-07-2004, 23:57)
... inte så gammal... Du får inte skriva så där!! Nu blir jag ju tvungen att fråga var Häxan finns, jag som för tillfället har alla katter jag behöver... rolleyes.gif ...egentligen!
Mvh
Fenja

Häxan bor ca femtio meter från vårt hus...;-) Om någon i Tanum (riktnummer 0525)är intresserad av en synnerligen personlig och "fulsnygg" knappt ettårig häxkattsdam med stor förmåga att linda ev nya människor runt sitt lillfinger, går det bra att skicka ett mail till foxamira@hotmail.com och ansöka om adoption. Kattungarna är kvar hos henne minst tre veckor till, och så länge är hon säker....
Hon har blivit övergiven en gång redan, och behöver ett "säkert" hem.....
Tesa
Ååååh dom ser precis ut som våran allra första katt, Gösta.... som pappa kom hem med helt plötsligt efter många års tjat trots att faderskapet är allergisk...men förmodligen gjorde Gösta med pappa som Bill o Bull gjorde med dig Saisai... wub.gif wub.gif
Nutten
Skit också, nu blev jag sugen på en till katt! Fast sambon tycker det räcker med en än så länge...trots att han är kattmänniska.

Nog syns det att Bull är rödare än Bill! Å allt eftersom lär du känna deras personligheter också och då blir det ännu lättare att skilja dem åt biggrin.gif
Fenja
Jag bor inte så förfärligt långt från er... tänk på mig om hon inte får ett bra hem hos någon annan!!
Mvh
Fenja
lavendel
Fenja! rolleyes.gif
Blir så glad över att att du kan tänka dej att ta hand om häxkatten!
Skulle så gärna vilja ta hand om såna här katter...men jag jobbar heltid..bor i lägenhet..och på min lediga tid åker jag ner till min urgamla mor.....så det går bara inte!!
Men...nån gång så....får väl förhoppningsvis pension nån gång i framtiden..och ett litet hus på landet....då kan jag också ta hand om såna kissar...ser fram emot det!
Lavendel tongue.gif tongue.gif
Fenja
Tack Lavendel, det var snällt sagt! Jag bor på landet i ett litet hus redan och älskar att vara omgiven av djur, så det ligger absolut i mitt eget intresse också! Nya vovven Amadeus har just börjat bli kompis med katterna här och det är så roligt att se hur de anpassar sig och fungerar ihop. Han trodde det var julafton först när han kom och fick sex katter att "jaga"!! rolleyes.gif Men nu ligger de bredvid varandra och sover.
Vilket matte också borde ägna sig åt... att sova.
Mvh
Fenja
lavendel
Hej Fenja...Amadeus...läste om honom nån gång när jag inte hade tid att skicka nåt svar..så skönt att han har kommit till dej!
Skulle gärna ta hand om hundar också...men känner mej inte kompetent...dom verkar kräva så mycket uppfostran....dom hundar jag känner är redan färdigfostrade så dom kan jag bara skämma bort...min särbos vovve och jag brukar ha riktiga kelorgier! tongue.gif
Ska försöka sova nu...det tar ett tag att varva ner efter att ha jobbat hela helgen med mina psykotiker!
Godnatt rolleyes.gif Lavendel
Lars-Olof Arvids
Jag längtar efter den dag då mina hyresvärdar i huset intill har uppfostrat sin lilla vovve! Banjo (som han heter) är söt och gosig, men det blir jobbigt i längden att knappt kunna vistas utomhus utan att han ska klänga uppefter benen hela tiden. Ibland vill man ju ha saker gjorda också, t ex slå ängen med lie som jag hade tänkt börja med i eftermiddag.

Olle
Saiai
När man får småttingar får man räkna med att inte få nåt gjort alls.......:-)
Om ett par veckor kan jag lägga ner allt annat jag tänkt göra...
Lars-Olof Arvids
Jag förstår det, men i det här fallet har jag inte valt att ha en småtting. Jag fick inte ens veta deras planer förrän han plötsligt bara fanns där. Men vi ska inte överdriva problemet, för hyresvärdarna inser ju faktiskt att han får vara inomhus när jag ska greja med trädgården m m.

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon