Full version: Radioprogam Olda i P1
Ralf
Odla i P1
Man kan även lyssna på senaste programmen via webben.
Intressantare än Trädgårdsdags.
pepparmynta
Helt klar ett toppenprogram, lyssnar alltid med stort intresse.
KURT
CITAT (Ralf @ 05-07-2004, 10:51)
Odla i P1
Man kan även lyssna på senaste programmen via webben.
Intressantare än Trädgårdsdags.

Man kan faktiskt lyssna på alla program i serien, inte bara det senaste (tack P1).

http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/artike...&Artikel=424100
Cilla
Det är en höjdarsatsning att de fått in Maj-Lis Pettersson på P1. Hon är en av Sveriges främsta växtskyddsexperter. Engagerad och brett kunnig är hon också.

Eloge till P1!
Ralf
För övrigt "trädgårdsdags" verkar mera ha slagit över åt underhållningsidan... Dom tror det är roligt att det är roligt att lyssna på deras smågnabbande. Men det är det inte längre.
cic
CITAT (Ralf @ 05-07-2004, 18:53)
För övrigt "trädgårdsdags" verkar mera ha slagit över åt underhållningsidan... Dom tror det är roligt att det är roligt att lyssna på deras smågnabbande. Men det är det inte längre.

Jag byter alltid kanal när trädgårdsdags börjar nu för tiden. Blir bara arg på deras "interna gnabb". Tråkigt. Ulf Scenkmanis är såååå triiiist! Eller så är jag för ung.. unsure.gif
KURT
CITAT (Ralf @ 05-07-2004, 18:53)

Det är väl radions längsta pågående program och det firar 25-års jubileum i år, kanske inte läge att lägga ner det då. Även om det är föråldrat. Odla med P1 produceras ju av vetenskapsradion, der gör också att det blir bra kvalitet.
Lars-Olof Arvids
Jag håller med om att Odla med P1 är toppen - men är kanske lite jävig eftersom en av mina jobbarkompisar (mossexperten Henrik Weibull) medverkade i gårdagens program. smile.gif

Olle
Viveka
Apropå trädgårdsprogram i radio och TV; är det nån mer än jag som retade sig på TV4s Äntligen Trädgård?

Jag tittar alltid på Gröna Rum, och Helges Trädgårdar, som går i repris just nu är om möjligt ännu bättre.

Men det här Äntligen Trädgård - vilken dynga! (ursäkta uttrycket). I så gott som samtliga fall har min spontana tanke efteråt varit: Stackars människor, hur ska de bli av med eländet igen utan alla stora maskiner som användes i programmet.
pepparmynta
CITAT (Viveka @ 06-07-2004, 09:35)
Apropå trädgårdsprogram i radio och TV; är det nån mer än jag som retade sig på TV4s Äntligen Trädgård?

Jag tittar alltid på Gröna Rum, och Helges Trädgårdar, som går i repris just nu är om möjligt ännu bättre.

Men det här Äntligen Trädgård - vilken dynga!

Jag har slutat reta mig på Äntligen Trädgård, som snarare borde heta Mer Design i Trädgården.
Helges Trädgårdar gillar jag, särskilt för hans grönsaksodlar tips, och Gröna rum får ej missas!
Sommartorparn
Kan man inte lyssna på P1 utan att ladda hem Real Player? :-(
Vill inte ha in det där spelarprogrammet i min dator. :-(
KURT
CITAT (Sommartorparn @ 06-07-2004, 09:56)
Kan man inte lyssna på P1 utan att ladda hem Real Player? :-(
Vill inte ha in det där spelarprogrammet i min dator. :-(

Jo man kan lyssna direkt med Windows media player. Sedan finns det andra program som kan spela upp .rm filer. De flesta P1 program kan man ju ladda ner, dock inga program med musik och inga program från P1:s kulturredaktion, de anser sig tydligen finare än andra redaktioner. Därför får man bara lyssna på deras program via streaming audio med rtsp protokoll (endast Real Player!).
Sommartorparn
Tack Kurt,
Jag ger upp nu. Får det inte att fungera med Windows Media Player. Formatet stöds inte vare sig direktuppspelning eller om man laddar hem filen. Däremot kan jag lyssna på nu pågående radioprogram. Jag får väl lyssna på reprisen i dag...... Undrar varför SVT på detta vis bara stödjer en viss programvara?
KURT
CITAT (Sommartorparn @ 06-07-2004, 11:17)
Tack Kurt,
Jag ger upp nu. Får det inte att fungera med Windows Media Player. Formatet stöds inte vare sig direktuppspelning eller om man laddar hem filen. Däremot kan jag lyssna på nu pågående radioprogram. Jag får väl lyssna på reprisen i dag...... Undrar varför SVT på detta vis bara stödjer en viss programvara?

Det är SR inte SVT, och med windows media player kan man BARA lyssna på pågående program. Problemet för SR är att de inte bara kan ha ljudfiler som man bara kan spela i windows media player, eftersom många använder andra opertivsystem än windows och att lägga ut ljudfilerna i flera format tar alltför stor plats. Men det finns ju andra alternativa program som åtminstonde kan spela de .ram filer man laddar ner. Tex

Real Alternative

http://www.free-codecs.com/download/Real_A...Alternative.htm
Sommartorparn
CITAT (KURT @ 06-07-2004, 12:44)
Men det finns ju andra alternativa program som åtminstonde kan spela de .ram filer man laddar ner. Tex

Real Alternative

http://www.free-codecs.com/download/Real_A...Alternative.htm

Tack Kurt,
Nu funkar det! biggrin.gif

PS. Himla bra program!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon